9/04/2010

Review: HEMA Mask Nutrition

Al eventjes geleden was ik op zoek naar een haarmasker voor mijn haar. Ik wilde niet gelijk op de dure tour gaan, dus ging ik voor het HEMA Mask Nutrition haarmasker. Hij komt in een mooi, strak, oranje potje (eigenlijk haat ik oranje). Als je de dop eraf hebt gedraaid, zie je als eerste een plasticje met een 'lipje' eraan. Ik heb geen idee wat dat stuk plastic voor nut heeft, misschien dat het langer goedblijft? Wanneer je eenmaal het plastic eraf hebt gehaald, ruik je vaagjes een geur. Ik kan het niet helemaal plaatsen, maar het doet me denken aan zonnebrand / aftersun. Het is gelukkig niet te overheersend.


De substantie van dit masker vind ik een beetje vreemd. Het is een beetje waterig, maar ook wel weer klonterig en dik waardoor je het niet echt lekker door je handdoekdroge haar kunt smeren. Dat vind ik dan weer jammer, maar uiteindelijk heb ik alles goed door mijn haar gekregen met een kam. Je kunt op zich lang met dit masker doen, dit ligt aan de hoeveelheid haar die je hebt. Ik heb hem nu ongeveer 4 keer gebruikt.

Sorry voor de onscherpe foto.


Wat belooft het?
- Helpt het droge en (het door de zon) beschadigde haar te herstellen.
Dit masker moet je 15 minuten in je haar laten zitten en dan grondig (!) uitspoelen. Ik heb het al eens niet goed genoeg uitgespoeld en dan blijft er echt een vettig laagje in je haar achter. Je kunt dit masker wekelijks gebruiken. Er wordt geadviseerd de bijbehorende shampoo en conditioner te gebruiken, maar die heb ik niet.


Dit is zeker een musthave voor in de zomer. Omdat je haar aan veel zon wordt blootgesteld wordt het droog en broos. Dit masker zou je haar weer helpen herstellen. Nou is mijn haar niet erg beschadigd geraakt deze zomer, maar ik kan je wel vertellen dat mijn haar er bij het uitspoelen al zachter dan normaal aanvoelt. Als ik mijn haar uit de handdoek haal kan ik nog een hééél klein beetje de geur van het masker ruiken.
Ik liet mijn haar gewoon drogen zonder föhn te gebruiken (nu heb ik die ook niet, maar toch). Maar toch voel en zie ik bijna niks van de shinyness en de gladheid terug. Mijn haar ziet er ongeveer hetzelfde uit als daarvoor. Dit vind ik echt jammer! Toen ik het uitspoelde dacht ik echt: dit werkt. Maar helaas. Misschien omdat mijn haar niet echt beschadigd was werkte het niet zo goed en zag ik geen verbetering, maar ik zal dit niet opnieuw kopen. Dit wordt dus zoeken naar een nieuw masker...

x Floor
Heb jij dit masker ook (geprobeerd) en wat vind jij ervan?

nRelate Posts and Homepage