10/06/2010

Hema Rich Body Cream


Girls, het is weer tijd voor een lekker product! Vandaag testte ik voor jullie de Hema rich body cream die ik, eerlijk gezegd, vorig jaar al gekocht heb. In de winter maar ook in de zomer heb ik altijd last van een trekkerige huid. In de zomer zijn dan vooral mijn benen, maar in de winter is het gewoon fijn om iets op je huid te hebben! Jezelf even lekker verwennen na een warme douche... Ik heb het product nog niet gereviewt, en vond dat het daar wel een keer tijd voor was. Wat in het vat zit verzuurd niet zeggen we dan toch?


De body cream zit in een leuke goudbruine verpakking en heeft roze letters. Als hij niet al 'rich' heette had ik dat zelf erbij verzonnen ;) Ik was toen opzoek naar een lekkere bodycream en dit potje trok mijn aandacht. Hij is niet té groot en past daarom makkelijk in de badkamerla. Hij is niet erg meeneemproof, maar voor een bodycream is dat ook zéker niet nodig! Een pot bodycream bevat 200 ml, en is 12 maanden houdbaar, dus er zit wel lekker veel in!

Van de geur ben ik minder weg. Hij heeft een apart geurtje wat ik niet echt ergens kan plaatsen. Het is niet te sterk, maar toch zeker aanwezig! Nee, de geur hadden ze van mij mogen veranderen, ik vind dat een bodycream je juist lekker moet laten ruiken!

De ingrediënten: Aqua, Petrolatum, Cyclopentasilocane, Glycol Palmitate, Glycerin, Isononyl, Isononanoate, Butyrosperum Parkil Butter, Cetyl alcohol, Stearic Acid, Argania Spinosa Oil, Hydrolyzed Silk, Panthenol, Dimethiconol, Sodium Acrylate, Glyceryl Stearate, Disodium EDTA, Xanthan Gum, Parfum, Citronellol, Cournarin, Hexyl Cinnamal, Linalool, Limonene, Lacitic Adid.
Wooow wat een enorme lijst ;)

De bodycream is lekker dik en smeert goed. Hij is heel lichtroze. De cream trekt niet erg snel in bij gladde, net geschoren benen. Dat vind ik wel een groot nadeel, omdat ik hem juist vaak gebruik bij gladde benen... Ik gebruik de bodycream lang niet elke dag, eigenlijk alleen als ik zin heb om mezelf 's ochtends lekker te verwennen. Als ik dan onder de douche vandaan kom smeer ik me ermee in, trek ik mijn ochtendjas aan en wacht even een paar minuten. Als ik dan mijn huid voel is het lekker zacht, ook de geur is dan al zo goed als weg, gelukkig. Het helpt wel redelijk. Als je de bodycream net gebruikt hebt, voel in ieder geval verschil, maar voor optimale werking moet je hem toch elke dag gebruiken, en dat doe ik niet...

Dus even in het kort
Voordelen: Goedkoop, lekker smeerbaar, trekt snel in op 'normale huid' en heeft een leuke verpakking
Nadelen: De geur, het intrekken op gladde benen en het niet grote verschil dat je voelt.

xx Marjolein

sweethippos@hotmail.com

nRelate Posts and Homepage