10/04/2010

Schrijfpassie

Vandaag eventjes iets heel anders! Ik ga iets vertellen over schrijven, en wat voor rol dat tot nu toe in mijn leven heeft gespeeld. Elke dag komt er een artikel online op Sweethippos, van Floor of van mij, maar er is zoveel meer dan een beetje make up in een artikel, namelijk het schrijven. Ik heb een zwak voor schrijven. Het is mijn passie, kijk verder om te lezen waar deze passie vandaan komt.

Ik hou al van schrijven sinds ik in groep 3 van de basisschool zit. Leren schrijven en lezen vond ik geweldig en leerde ik ook redelijk snel. In groep 4 hadden we een erg creatieve meester, die ook veel aandacht besteedde aan schrijven. Iedereen kreeg een opstelschriftje waar we af en toe een opdracht voor kregen, ik schreef niet alleen opdrachten, maar zodra ik in de klas de kans kreeg was ik bezig met verhalen. Ik weet nog dat ik een opstel over een turnster schreef van 11 schriftbladzijdes. Ik was er super trots op en liet het iedereen lezen. Vanaf dat moment wou ik schrijfster worden.

Toen ik bij een feestje van mijn nichtje een keer een notitieboekje ging versieren, besloot ik er een dagboek van te maken. Ik schreef er lang niet elke dag in, maar toch regelmatig en ik kon er mijn gedachtes in kwijt. Sinds dat jaar, ongeveer 5 jaar geleden, heb ik 6 dagboeken volgeschreven en ook nu nog steeds schrijf ik dagelijks in een dagboek. Het kan me niet schelen dat een dagboek niks terugzegt, of geen advies kan geven, maar het voelt gewoon goed om al je gedachtes op te schrijven en het is een manier om mijn hoofd leeg te krijgen, of dingen op te schrijven die ik aan niemand kan of mag vertellen.

En toen, een paar jaar geleden, werd ik nog meer verliefd op schrijven en toen ik iemand over journalistiek hoorde praten smolt ik, dat wilde ik ook! Bij een tijdschrift of krant werken en iedere dag bezig zijn met iets waar je je hele leven al mee bezig bent, dat leek en lijkt me geweldig! Dat is nu mijn droomberoep en studie, en met een beetje geluk kan ik over 4 jaar met een studie beginnen, als ik mijn vwo diploma heb gehaald. Yess!

En dan is er nog het blog, een geweldige uitvinding! Ik kan schrijven over make up, een andere passie, en tegelijkertijd mensen blij maken met een artikel dat weer op internet verschijnt. Ook is het een goede oefening voor journalistiek!

x Marjolein

PS ; vinden jullie zo'n personal artikel leuk? En houden jullie ook zo ontzettend van schrijven?

nRelate Posts and Homepage