12/28/2010

Wintertaart!

Omdat de tweede kerstdag mijn oma kwam eten, bladerde ik door het Blond-Amsterdam taartenboek, waar ik eerder wat van liet zien. Ik kwam deze taart tegen, lekker simpel, winterachtig en hij zag er ontzettend lekker uit. Bakken dus! In dit artikel het resultaat, en ook de recepten, zodat jullie hem ook kunnen maken.




Ziet er lekker uit of niet ? ;) We hebben er in ieder geval lekker van gesmuld. In totaal ben ik er denk ik iets van anderhalfuur mee bezig geweest, redelijk kort voor een taart dus. Verder vond ik deze taart enorm bij het  weer van nu passen, met lekker veel sneeuw. Ik hou er echt van, behalve als ik naar school moet en daardoor niet kan fietsen... Maar ook gister ging ik lekker op pad, samen met mijn zusje en de slee. Als je dan van de heuvels in het bos afglijd, voel je je weer helemaal kind. Voor jullie heb ik de recepten ingescand, zodat jullie als je dat wilt ook de taart kunt bakken. (Klik op de foto voor een vergroting)

 Je moet voor deze taart beginnen met een bodem, waarvan er een basisrecept in het boek staat. Let op dat je bij het maken van het deeg ook al de koekkruiden toe moet voegen.


Eet smakelijk!

Kus, Marjolein

(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage