1/13/2011

Kruidvat Young: Face Wash

Zoekend naar een goede gezichtsreiniging ging ik naar het Kruidvat. Toen ik naar het schap keek wist ik echt niet welke ik moest nemen, zoveel verschillende soorten zijn er. Uiteindelijk besloot ik voor de goedkoopste Kruidvat eigenmerk variant te gaan, die slechts €1,50 kostte. Op de achterkant stond dat je het kan gebruiken voor Reiniging, Scrub en Masker, waardoor ik wel nieuwsgierig werd. Benieuwd of mijn huidje weer zo poezelig zacht en egaal is als ik gehoopt had?


Al een tijdje gebruikte ik geen reiniging meer, maar gebruikte ik de Vichy Normaderm Drievoudige Werking. Toen ik een tijdje alleen dat gebruikte, merkte ik dat ik veel puistjes kreeg, droge en vette huid kreeg, en vooral veel rood in mijn gezicht. Tijd voor verandering dus! Deze heb ik eigenlijk meegenomen omdat ik niet kon kiezen, omdat hij goedkoop was, en omdat ik het wel goed vond om die te proberen. Mijn twijfels gingen direct uit naar het feit dat je hem als reiniging en als scrub kunt gebruiken, (Masker is nog wel te begrijpen) hoe kan het dat de ene keer dat je hem over je gezicht masseert het een reiniging is en de andere keer een scrub?


Als eerste de verpakking, die vind ik echt afschuwelijk saai en té basic. Hij oogt erg goedkoop, wat hij natuurlijk ook wel is, maar toch vind ik het niet leuk als een goedkoop product er ook erg goedkoop uitziet. Dit was wel direct een minpuntje, maar ik besloot door de verpakking heen te kijken. De reiniging is speciaal bedoelt voor de jonge huid, waar vaak onzuiverheden bij zijn. Hij bestaat uit witte klei, een basis die goed reinigt.



Op naar het product! Een witte massa met korreltjes over je gezicht verdelen, en dat voelde fijn! Er
zitten lichte scrubdeeltjes in, waardoor je huid erg zacht wordt. Als je het spul van je gezicht afspoelt voelt het eerst een beetje ruw, maar zodra het opgedroogt is wordt het zoo ontzettend zacht! Ik kon niet ophouden met wrijfen over mijn wang; Een babyhuidje! Ook merkte ik dat mijn huid direct minder 'van slag' is, en dat de puistjes en plekjes snel verdwenen.

De substantie is redelijk dik, hij druipt niet van je hand af, en als je je gezicht nat hebt gemaakt kun je hem over je hele gezicht spreiden.

En wat gebeurt er als je hem als masker gebruikt, drie minuten laten intrekken, wat drie keer in de week kan? Je merkt niet dat er iets anders gebeurt dan bij het reinigen, maar je voelt het wel in je gezicht trekken.

Wauw, dit is een onverwacht topproduct!

Welke reiniging gebruiken jullie?

Kus, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage