1/06/2011

Let's go personal.


Mijn inspiratie op gebied van beauty is op dit moment een beetje op, maar het leek me wel erg leuk om een keer iets meer over mezelf te vertellen. Jullie kennen mij denk ik vooral als 'één van de twee Sweethippos', maar hoe ben ik nou echt? Wat doe ik zoal na schooltijd, behalve het bijhouden van dit blog? Als je nu denkt: Het kan me niks schelen hoe Marjolein is, dan moet je niet verder lezen ;) Anders druk je op Lees verder.

Op dit moment ben ik een beautygek, ik hou van lekkere crèmpjes, oogschaduw en nagellak, maar ik ben niet iemand zoals Floor, die het erg leuk vindt om met oogschaduw te experimenteren, ik hou het graag simpel en heb vaak ook niet zoveel zin om 's ochtends erg veel tijd te besteden aan mijn make-up. Misschien is dat op het blog ook wel terug te zien, ik ben meer van de reviews, en dat soort dingen vind ik ook leuker om iets over te schrijven. Maarrr... Wanneer is die beauty- en make-up verslaving begonnen? Het klinkt misschien raar, maar dat is nog maar twee en half jaar geleden. Vroeger speelde ik wel eens met zo'n make-updoosje voor kinderen, wat er natuurlijk niet uitzag. Aan het begin van de brugklas droeg ik af en toe wat make-up, maar vaak ook niet, omdat ik geen zin had om daar nog eerder voor op te moeten staan. ;) Langzaam ben ik in de eerste klas toch van make-up gaan houden, en het werd steeds meer mijn hobby, en nu koop ik de ene na de andere nagellak of oogschaduw. Poeder of foundation gebruik ik niet, gewoon omdat ik daar geen behoefte aan heb.

Daarnaast hou ik van muziek. Ik speel dwarsfluit, al sinds mijn achtste. Jammer is dat ik dit jaar een nieuwe lerares heb gekregen, waardoor ik de lessen eigenlijk niet leuk meer vind. Ik heb een hele tijd in een orkest gespeeld, maar omdat ik dat niet leuk meer vond ben ik daar mee gestopt.
Ik heb ook zes jaar lang geturnd, maar omdat ik problemen had met mijn vreselijke platvoeten kon ik er niet langer mee door gaan. Stomme voeten. ;( Toen heb ik op basketbal gezeten, voor ongeveer een halfjaar, maar omdat dat team me niks aansprak ben ik ook daar mee gestopt. En toen, samen met Floor, ben ik op handbal gegaan, wat ik een jaar volhield. Toen Floor ermee besloot te stoppen had ook ik er geen zin meer in, omdat dat team ook niet zo leuk was. En nu? Niks! Ik fiets zoveel als mogelijk is naar school, 13 km... Dus daar haal ik mijn beweging vandaan.

Ook hou ik van lezen en schrijven, nu ik dit typ klinkt het eigenlijk heel dom, twee dingen die je in groep 3 leert ;) Nouja, lezen dus, niet te ingewikkelde boeken, want ik hou er niet van om te moeten nadenken bij het lezen. En schrijven, het blog, dingen die ik zie, gedichtjes, en vroeger verhalen. Ik wou altijd schrijfster worden, maar dat idee heb ik uit mijn hoofd verwijderd. Nu wil ik graag journalistiek studeren in Zwolle, en daarna bij een krant of tijdschrift werken. Dat lijkt me zoo leuk! Wat me ook wel erg leuk lijkt is psychologie, dan help je mensen, en dat idee vind ik erg mooi en fijn. 

Ik ben, vind ik zelf, iemand die erg verantwoordelijkheidsgevoel heeft, wat niet altijd fijn is. Soms kan ik best piekeren, en op school heb ik het de laatste tijd ook niet meer erg leuk, hoe het kan ga ik hier niet helemaal zeggen, maar het komt er op neer dat ik me gewoon niet meer erg op mijn gemak voel, niet meer met plezier naar school ga en me niet fijn voel. Nu maar zoeken naar een oplossing..

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage