2/09/2011

Boek: Academicus Vampyrus

Ik weet het, het is de laatste tijd even wat minder beauty, dit heeft niet echt een reden, ik denk dat onze inspiratie (tot gistermiddag toen we het pakketje van Oh My Gosh ontvingen) een beetje op was. Maar een beetje afwisseling kan geen kwaad toch? Binnenkort volgen in ieder geval veel reviews over alle geweldige dingen die we gewonnen hebben op Oh-My-Gosh, en het is écht veel :) Maar nu wil ik jullie nog even mijn enthousiasme overbrengen over dit boek, genaamd, juist, Academicus Vampyrus, en geschreven door Richelle Mead.




Ik kreeg dit boek als kleinigheidje op mijn verjaardag, en toen ik het zag dacht ik: Eeeh, ja... Maar natuurlijk begon ik er toch in te lezen. En toen ik zag dat er ook nog een deel 2 en 3 waren, sprong ik een gat in de lucht. Nu heb ik die natuurlijk ook ingeslagen én uitgelezen. (Sorry dat ik zo over enthousiast doe, maar het is gewoon geweldig)

(Oké, moeilijk om drie boeken in een klein stukje samen te vatten, maar ik doe mijn best) 
De boeken gaan over Rose en Lissa. Rose is een dhampier, dus half mens en half vampier, en als je dhampier bent weet je al van kinds af aan dat je Moroi (koninklijke vampiers) moet beschermen, hoeder. Lissa is een Moroi. Na een auto-ongeluk is Rose eigenlijk dood, maar omdat Lissa over bijzondere magie bezit haalt zij Rose weer uit de dood, wat een bijzondere verbondenheid veroorzaakt. Zo voelt Rose alles wat Lissa voelt en kan zij zelfs via Lissa's ogen meekijken wat er gebeurd. Rose is verliefd op Dimitri, haar leraar, en andere hoeder van Lissa, maar ze kunnen geen relatie beginnen omdat Lissa altijd op de eerste plek komt. Strigoi zijn vampiers die het gemund hebben op Moroi, en hier krijgt Rose en haar vrienden dan ook veel mee te maken. (Whatthefak, ik denk dat jullie er niks van snappen). In het tweede boek worden ze ontvoerd door Strigoi, en het lukt Rose om  er een paar te doden, maar niet zonder een  goede vriend van haar te redden, die het helaas niet overleefd. De geest van deze jongen volgt haar in het derde boek, om haar te waarschuwen van wat de Strigoi van plan zijn. Lukt het haar om deze te doden zonder mensen te verliezen? Dan moet je het zelf maar lezen!


Zoals je wel ziet is het erg moeilijk om het uit te leggen, omdat het best een ingewikkeld verhaal is, je moet het dus echt zelf lezen om het goed te begrijpen...

Kennen jullie deze boeken al? En wat voor boeken lees jij het liefst?

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage