2/17/2011

Ik & The Secret


Ik liet jullie een tijd geleden 'The Secret voor Jongeren' zien, het boek waarin de wet van de aantrekkingskracht centraal staat. Nu ik het uit heb wil ik jullie graag vertellen wat mijn ervaringen met dit boek zijn. Ben ik echt anders gaan denken?
Ik wilde het boek graag, omdat ik benieuwd was naar de manier van denken die erg goed zou zijn voor het bereiken van je dromen. Nieuwsgierig begon ik er dan ook in, en wat er stond klopte! Zo stond er een voorbeeld van een liedje in je hoofd: Als je een liedje in je hoofd hebt hoor je het ineens overal, dit komt omdat je er dan veel aan denkt, en waar je aan denkt komt naar je toe! Klinkt niet onwerkelijk toch?

Ik vond de opdrachten die in het boek stonden leuk om te doen, en op die manier oefende je met de manier van denken en doen. Ook moest je een visionboard maken, met alle dromen en dingen die je wilt bereiken in de vorm van een collage. Deze heb ik nog niet gemaakt, omdat onze printer echt al heel lang kapot is ;) 

Ik merk wel aan mezelf dat ik op een andere manier ben gaan denken, want inderdaad, als je steeds gaat nadenken over dat je je niet goed voelt, wordt het alleen maar erger. Ik denk dat als je altijd maar denkt: 'Ik voel me kut', dat je het dan zelf erger maakt. Je komt op die manier in een vicieuze cirkel terecht, waar je niet meer uitkomt. 
Als ik me nu even niet goed voel denk ik: 'Niet aan denken', en als je er je aandacht niet op richt merk je het bijna niet meer.

Ik denk dat iedereen dit boek zou moeten lezen, het is dus ├ęcht een aanrader, ook voor als je je even niet meer zo goed voelt!

Edit: Ja, natuurlijk is het wel een tikkeltje overdreven, maar sommige dingen zijn ook gewoon waar! Ik geloof er in ieder geval wel in. 

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage