3/20/2011

Column Something: Error


Ken je het gevoel dat een leraar, vriendin of je ouders zo enorm wartaal uitslaan dat je het liefst 'Error' wil roepen zodat hij of zij het opnieuw moet uitleggen, net als bij een rekenmachine? Ik heb vaak genoeg dat ik bij wiskunde precies weet hoe ik iets moet uitrekenen, maar dat de rekenmachine de manier in mijn hoofd niet begrijpt en direct ERROR roept. Natúúrlijk is dit altijd de schuld van de rekenmachine, en nóóit de schuld van mijn rare denkmanier. ;)

Nu we het toch over school hebben, ik zit aan mijn bureau en probeer de enorme hoeveelheid stof over de Eerste Wereld Oorlog te leren voor geschiedenis. Maar het is buiten ontzettend mooi weer, en ik zou het allerliefst onderuitgezakt in de zon naar de vogeltjes willen luisteren, die hun leven bij mij in de tuin niet zeker zijn door mijn twee katten:
Lola, een dikke, zwarte kat die gek is op yoghurt, nooit naar buiten wil en de hele dag in de vensterbank naar buiten ligt te loeren, en Mickey, klein en dun, lapjeskat en een dikke bitch tegenover haar 'zuskat'.
Ze zijn allebei een beetje raar en lopen vaak ruziemakend door de kamer te rennen.

En wat ook nog eens door mijn hoofd spookt behalve het mooie weer en geschiedenis is het profiel dat ik ga kiezen: E&M. Gelukkig kan ik bij alle opleidingen die me op dit moment leuk lijken (Journalistiek en Psychologie) terecht met dit profiel, waardoor ik eindelijk natuurkunde, filosofie en Spaans kan laten vallen. En trouwens, ik heb net Arretjescake gemaakt, met cacao en 75% boter. Deze week zal ik nog het resultaat en het recept online plaatsen.

Nog iets, de laatste tijd schrijf ik minder over beauty, en meer over gewone dingen. Ik vind het namelijk zelf op dit moment veel leuker om over dingen te schrijven, gewoon over dingen die me bezighouden en waar ik inspiratie uithaal. Schrijven op een manier hoe ik dat later ook wil doen. Jullie zullen dus van mij wat minder beauty zien denk ik. Maar dat kan over een tijdje weer veranderen hoor! Wat vinden jullie van mijn non-beauty artikelen?

Morgen moeten jullie allemaal vrolijk zijn, want dan is het officieel lente!

Bye, bye, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage