3/26/2011

Heerlijke smeerseltjes

Simpel, maar goed voor alles, dat zijn deze lipbalms van Vaseline en de doodgewone Nivea Crème.
Ik gebruik beide al een hele tijd, en in dit artikel laat ik jullie zien hoe fijn deze smeerseltjes zijn, en waar ze precies tegen helpen.





Vaseline Lip Therapy Original
Ik gebruik deze al een tijdje, en ik heb gister al mijn derde potje aangeschaft. De Vaseline is een mengsel van minerale oliën, paraffine en was die smelten bij lichaamstemperatuur. Het heeft als voordeel dat het in je huid trekt, maar het heeft als nadeel dat je het potje altijd in de schaduw moet bewaren. Ik heb nare ervaringen met de Vaseline in een auto in de zon laten liggen, haha. Deze Vaselien is bedoeld voor je lippen, maar ook geschikt voor kleine droge plekjes op je huid en veel mensen hebben andere dingen ontdekt die je hiermee kunt doen, zoals je make-up ermee afhalen, lipgloss maken of op je wimpers smeren om ze te verzorgen.

Ik vind het superfijn spul, gewoon lekker naturel, en ik blijf het de hele dag smeren. De Vaseline heeft wel wat tijd nodig om in te trekken, maar zo heb je wel de hele tijd het gevoel dat je een verzorgend product op je lippen hebt. Smeer het 's avonds op je lippen, en de volgende ochtend zijn je lipjes weer heerlijk zacht.


Vaseline Lip Therapy Cacao
Deze Vaseline is bereid met cacaoboter, en o, wat ruikt dat lekker! Toen ik de verpakking openmaakte van deze Vaseline, wilde ik het het liefst opeten, omdat het heerlijk rook! De geur is gelukkig niet overheersend. Wat ik ook erg leuk vind is dat Vaseline een lekker old-school blikje heeft, zo is het herkenbaar en het ziet eruit als iets vertrouwds.

Ook deze versie doet het goed, en heeft gelukkig geen kleurtje, zoals ik ergens verwacht had. Hij werkt in principe hetzelfde, alleen trekt deze iets sneller in.



Nivea
Geschikt voor elk huidtype, in elk seizoen, en voor elk huidprobleem. Droge huid? Jeuk? Rode huid? Eigenlijk is de Nivea crème overal wel geschikt voor! (holyshit, ik schrijf vet reclame-achtig) Ik moet toegeven dat ik het niet zo vaak gebruik, maar als ik er even aan denk smeer ik mijn hele gezicht in met deze crème.

Hebben jullie ervaringen met één van deze crèmepjes? En heb je nog tips voor een andere versie?


Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage