3/22/2011

How to make : Arretjescake

Op zonnige zaterdagen, als ik eigenlijk zou moeten leren, en als mijn vader toevallig naar de supermarkt moet, krijg ik vaak zin om iets te bakken. Te maken in dit geval. Arretjescake, ik had het nog nooit gehad, maar volgens mijn oma is het erg lekker, en het recept stond in het kookboek van Blond Amsterdam. Dus ging ik met een keukenschort en koksmuts de keuken in (nee, dat is puur fantasie) en een kwartiertje later kon het hoppaa de koelkast in om op te stijven. Nog geen honger door dit verhaal? Kijk maar even mee, en zie daar ook het recept.


Het recept
Voor 6-8 personen, bereiding 15 min, wachten tenminste 2 uur.


Nodig
1 vers, liefst biologisch ei.
200 g witte basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
4 eetlepels cacao
200 g boter
250 g san francisco biscuits

How to make

  • Klop het ei met de basterdsuiker en de vanillesuiker tot het luchtig en schuimig is.
  • Mix de cacao erdoor.
  • Smelt de boter (in de magnetron) en roer die door het eimengsel, tot alles één geheel geworden is. 
  • Breek de biscuits in stukjes en schep die door het mengsel.
  • Bekleed de cakevorm met bakpapier (vet de vorm NIET in, anders komt de cake vast te zitten)
  • Doe het beslag in de cakevorm en druk de hoekjes goed aan. 
  • Zet de cakevorm minstens 2 uur in de koelkast en serveer koud, in plakken gesneden. 
En het is echt heerlijk, weinig werk en nog een keer heerlijk! 
Dus heb je zin om iets lekkers te maken, maar geen zin om heel lang in de keuken te staan? Dan is dit een goed initiatief! 

Liefs, Marjolein

ps, Ik zou het leuk vinden als jullie Floor haar fotoblog gaan volgen :) Memorable Thoughts <--- klik
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage