3/11/2011

They really got me...

Waarschijnlijk weten sommigen van jullie al dat ik een ontzettende fan ben van rock ('n roll)-muziek. Ik heb er ooit al een artikel over geschreven, maar die is op miraculeuze (awesome woord) wijze verdwenen. Het kwam erop neer dat ik eigenlijk bijna alleen maar rock-muziek luister, of het nou wat 'oudere' rock is uit de eighties (of de sixties of seventies...) of iets modernere muziek. Vandaag wou ik er weer een post aan wijden, gewoon omdat ik zoveel heb om te laten zien en horen.


Ik wil graag beginnen met You Really Got Me van The Kinks. Ik was weer wat aan het rondsurfen op Youtube (zoals gewoonlijk ;) en kwam deze band tegen. Het eerste liedje wat ik zag heette You Really Got Me, en toen ik het beluisterde kwam het me heel bekend voor. In de eerste instantie dacht ik dat ik deze ooit in een reclame had gehoord, maar ik heb geen idee meer welke. Was trouwens lastig om een filmpje te vinden waarbij de muziek niet 'eigendom' was van Sony of whatever...



Verder is dit een supergaaf nummer van The Beatles. Wie kent deze mannen nou niet? Ook al hou je niet van hun muziek, ze waren (en eigenlijk nog steeds zijn) wereldberoemd. Ik vind het een heel vrolijk nummer om de dag mee te beginnen.


Dit is een wat nieuwer nummer, maar dat neemt niet weg dat hij superleuk is! Ja, het is echt waar, er staan niet alleen maar hardrock nummers op mijn iPod ;) Dit liedje doet me heel erg denken aan de zomer (van 2009), wanneer ik dit liedje ook voor de eerste keer hoorde.


Doe Maar hoorde ik voor het eerst toen mijn vader in de auto een liedje van ze had opstaan. Dat was het nummer 'Nederwiet'. Wat, een lied over wiet? Ja, echt. Gelukkig schrijven ze niet alleen maar over wiet en heroine, maar ook over de liefde. Daar gaat dit liedje 'Smoorverliefd' ook over (dûh!).


All right now, het laatste liedje van vandaag: All Right Now van Free (omg wat een grap van mij). Weer heb ik deze van mijn vader. Het is gewoon een lekker nummer. Klaar!


Let me know of je dit helemaal bagger vind, het heel tof vind en/of het nog wel iets heftiger mag...

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage