4/15/2011

The Icecream Project #3


We houden allebei heel veel van ijs, en we hebben het er best voor over om ons zakgeld uit te geven aan de lekkerste ijssmaken. Iedere keer weer een nieuwe smaak proberen, dat is het motto! Wij proeven zoveel mogelijk ijssmaken, zodat wij aan het eind een conclusie kunnen trekken. Voor de tussenstanden / cijfers ga je naar onze T.I.P pagina, in de menubalk.



IJsjes, jullie weten ondertussen dat we er enorme fan van zijn. Nu is eindelijk de ijssalon in ons dorp opengegaan. Ze hebben daar maar een klein aantal smaken, maar toch hebben wij wat lekkere smaken gespot.



IJssmaken van deze keer

Marjolein
- Drents Honingijs: Als je in Drenthe woont, is het natuurlijk logisch dat je er Drents ijs kunt vinden, en bij Fenomini (de ijssalon) denken ze daar net zo over. In de vorm van honingijs, met stukjes noot. Ik vind het een lekkere ijssmaak! Je proeft duidelijk de honing en ook zit er 'echte' honing tussendoor. Maar waarom die noten?
 Cijfer: Dit is lekker ijs! Toch vind ik het wel een nadeel van die grote stukken noot. Ik geef het ijs een 7. 
- Karamelijs: Waaah, dit zag er zoo lekker uit! En het smaakte ook echt naar karamel, lekker zoet, zacht en zalig! Eigenlijk geen nadelen ;)
 Cijfer: Ik geef dit ijs een 8! 

Floor
- Kwark: Oh, wat is dit lekker! Kwark vind ik één van de lekkerste toetjes en ik was dus heel erg benieuwd wat voor 'smaaksensatie' dit ijs mij zou brengen. Het doet me heel erg denken aan een andere ijssmaak, Strawberry Cheesecake (hé, laat dat nou net kwarktaart zijn ;) en ook dit is één van mijn favourites. Het is erg simpel ijs, maar supermjammie.
 Cijfer: Love it! Ik geef dit een dikke 8.
- Hazelnoot: Ook dit is weer een hele bekende. Ik neem deze smaak echt zo vaak omdat hij zo lekker is. Hij smaakt gewoon lekker naar hazelnootjes! Verder niks aan toe te voegen.
 Cijfer: Niet erg bijzonder, maar het verdient toch een 7,2.

Liefs, Floor en Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

Zoals jullie zien geen eigen foto's dit keer, maar het is gewoon erg lastig om goede foto's te maken met onze crappy mobieltjes ;)


nRelate Posts and Homepage