4/05/2011

Inspiratie, inspiratie, waarom kom je niet?


Het overvalt met te vaak, een moment dat het helemaal zwart is in mijn hoofd. Net alsof iemand de elektriciteitsdraden doorgeknipt heeft, waardoor ik geen informatie meer doorgeseind kan krijgen. Helaas gebeurt dit altijd op het verkeerde moment, als ik juist inspiratie nodig heb. Op momenten dat het niet noodzakelijk is komen er dingen bij me op, die ik vervolgens in een dwaas moment weer vergeet. Ik vergeet ze op te schrijven, maar zou dat wel moeten doen. Ik ben al jaren op zoek naar een leuk onderwerp om een boek te schrijven, want dat is iets waar ik eigenlijk altijd al van droom. Stel je voor, een boek met mijn naam op de kaft en op de rug. Dat zou toch geweldig zijn? Helaas weet ik nooit waar ik over moet schrijven, en er liggen al een hoop onafgemaakte verhalen in mijn kast. Over liefde, en slechte verhalen over iemand die sport. Maar nooit is er inspiratie genoeg om er een langer verhaal van te maken. Dus als iemand een suggestie heeft ;)

Inspiratie is eigenlijk overal en altijd. Als je tijdens een proefwerk net niet op de goede woorden kunt komen, komt dat door gebrek aan inspiratie. En als je tijdens de lunch niet weet wat je op je boterham moet doen, juist, gebrek aan inspiratie. Als je je verveelt op een grijze zondag, gebrek aan inspiratie. En zelfs als je met je mobiel in de hand zit om een belangrijk smsje te sturen die vervolgens erg leeg blijft is er gebrek aan inspiratie. Wat zou het mooi zijn als we af en toe gewoon even in een groot dik boek konden kijken, iets waarover we konden gaan schrijven. Maar helaas heb ik niet zo'n groot dik boek, wat ik eigenlijk wel zou moeten hebben. Of ik zou zóveel beautyproducten moeten hebben, en make-up, zodat ik elke dag zonder moeite een review kon schrijven over iets nieuws. Ik heb dat niet, want mijn producten zijn allemaal gereviewd op het blog, en als dat niet zo is is dat ook niet de moeite waard. Maar toch komt er altijd weer een moment dat je ineens veel dingen weet te schrijven, al is het over het hebben van te weinig inspiratie.

En nu jij, heb jij hier ook wel eens last van?


Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage