5/08/2011

Back home!

Vorige week liet ik jullie weten dat ik op vakantie zou gaan, en nu ben ik jammer genoeg alweer thuis. Tuurlijk heeft dit ook voordelen, mijn eigen bed en douche bijvoorbeeld, maar ik heb een heerlijke midweek Travemünde gehad, dat ik het ook wel erg jammer vond om weer weg te gaan! In dit artikel een klein reisverslag met wat fotootjes (gemaakt door mijn vader).




Maandag
We kwamen maandag rond 16 uur aan, we hadden in de file gestaan dus we waren iets later dan gepland. Nadat we alles uitgepakt hadden zijn we naar het strand geweest. Het waaide erg hard en met winterjas had ik het nog koud ;) Gelukkig hadden we een terras uit de wind, in de zon, dus daar kon ik met een korte broek een boek lezen. 's Avonds zijn we nog een keer naar het strand geweest, en mijn zusje en vader waren druk aan het vliegeren. Het was heel leuk om op het strand te zijn, omdat er steeds enorme schepen langs kwamen varen, die naar Zweden, Finland of waar dan ook gingen.



Dinsdag
We zijn 's ochtends met het veerpondje naar de overkant gegaan. Ons park lag op een schiereiland, dus eigenlijk moesten we voor de meeste dingen met een bootje over. Echt leuk was dat! Eerst boodschappen doen, en daarna gingen we naar een hele leuke boulevard, met winkeltjes en ijskramen. Ook kwamen vrienden van ons ook, die ook twee kinderen hebben waar mijn zusje en ik het erg goed mee kunnen vinden, ze zijn ongeveer even oud.


Woensdag 
Woensdag zijn we naar Lübeck gegaan, en de stad viel een beetje tegen ;) Behalve een enorme New Yorker (waar ik niks kon vinden doordat er teveel was) waren er niet echt leuke winkels. Wel hebben we een kerk bezocht waar allemaal skeletten en doodshoofden in kunstwerken waren verwerkt, dat was wel even raar! Het had iets te maken met de dodendans ofzo. Na de stad nog even lekker aan het strand geweest. 's Avonds lekker uit eten, waar ik met mijn domme kop mijn zonnebril liet liggen.



Donderdag
We hebben een oud schip bezocht, waar in de kajuit een klein museumpje was. Daarna heb ik met mn zusje en de kinderen van onze vrienden (jaja) ongeveer twee uur lang aan het strand gelegen. :) 's Avonds wéér uiteten!

En dat was het alweer ;) Iedereen vond het erg leuk, en we hebben wel een goed gevoel om er nog een keer naartoe te gaan! Voor iedereen ook zeker een aanrader, Landal park in Travemünde :D

Liefs, Marjolein

(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage