5/02/2011

Maybelline SuperStay 24 Color - Timeless Brown

Vol goede moed ging ik op Koninginnedag de Kruidvat binnen, in de hoop nog wat mee te pikken van die 50 % korting. Maar toen de winkel eenmaal ging sluiten om 12 uur, stond ik alleen buiten met een Maybelline SuperStay, ietwat beduusd (spelen met taal hé). Ik ga er voor vandaag een review over schrijven, toch wel een beetje mokkend omdat dit het enige was wat ik kocht ;) .




























De verpakking is simpel, maar leuk. De lipgloss / lipstick (geen idee hoe ik het moet noemen) bestaat uit 2 kanten: één kant met de lipstick en de andere kant bevat een balsem. Als je de kant met de lipstick opendraait komt er deze applicator tevoorschijn.


























De applicator is vrij groot, en hij is een klein beetje gebogen. Ik vind het fijn werken, hij volgt precies de vorm van mijn lippen. Nadat je de lipstick hebt opgebracht, droogt het mat op. Op mijn lippen zit nu de bruine kleur met miniscule gouden glittertjes. Je moet goed kijken voordat je ze ziet. Wat ik fijn vind is dat dit spulletje in één keer dekt: je bent in een mum van  tijd klaar. Wel plakt het heel erg, niet zo prettig om de hele tijd op je lippen te hebben.















Je kunt het zo laten (maar zoals ik al zei, niet prettig vanwege de plakkerigheid), maar er is ook nog een stap 2 die je kan volgen. Stap 2 bestaat uit een kleurloze balsem, die je over de lipstick heen smeert (duh, waarvoor anders ;).  En tadaa, het plakt niet meer! In plaats daarvan zijn mijn lippen glad en glanzen ze een beetje.

Maar de grote vraag is natuurlijk: blijft het echt lang zitten? Ik ben blij dat ik hierop ja kan zeggen. Natúúrlijk blijft het geen 24 uur ongeschonden, maar na swatches op mijn hand gemaakt te hebben en flink boenen, ging het er echt niet af. Pas de volgende ochtend kon ik het een beetje weg krijgen, maar nog steeds met moeite.
Op je lippen is het natuurlijk anders dan op je hand. Je eet, je drinkt en likt over je lippen, en meestal is een lipstick dan snel weg. Maar zelfs na  2 maaltijden, een kop thee en wat tussendoortjes was het nog steeds niet helemaal weg. Top! Het was vervaagd, dat zeker, maar ik ben erg impressed over hoe lang deze lipstick het heeft uitgehouden. Zelfs als ik mijn eigen hand zoen (jaha, dat heb ik getest) komt er geen kleur vanaf, hooguit een beetje balsem. 

Ik ben erg blij dat ik dit gekocht heb, en ik heb eigenlijk spijt dat ik er niet meer meegenomen heb. Het is dan wel een hele duit (€13,99!), maar met kortingsacties wordt het al gelijk een stuk aantrekkelijker. Als er weer één komt dan sla ik zeker wat meer in.

Hebben jullie dit al geprobeerd, en zijn jullie ook tevreden, of juist niet? Laat het weten in de comments!

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage