5/29/2011

Review: MAX top- en basecoat


Dit is alweer de laatste dag van de Nagellakmarathon, en dit keer is het niet nagellak, maar iets wat je ook altijd gebruikt bij het lakken: topcoat en basecoat. Ik kreeg de tip om deze bij de Action te kopen, en dus deed ik dat. Ik verbaasde me erover dat de top coat en base coat eigenlijk niet van elkaar te onderscheiden zijn. Benieuwd wat ik ervan vind? Kijk dan mee! 
De Top coat en Base coat zijn allebei €0,45, wat natuurlijk geen geld is. In de winkel kon ik het verschil tussen deze twee écht niet ontdekken, het enige anders is de onderkant, want daar zit een label met 'Top Coat' of 'Base Coat' op. 

Ik begon met goede moed met de Base Coat. De Coat is vrij dun, en lakt daarom makkelijk. Hij droogt snel, en is gewoon doorzichtig. Ik vind het een groot voordeel dat hij zo snel droogt, want daardoor kan ik direct beginnen met de nagellak. 



De Top Coat is ook dun, ik denk zelfs iets dunner. Je kunt hem veilig over nog halfnatte nagellak smeren, zonder dat je dat beschadigd, wat ik erg fijn vind. Ook verspreid hij zelf een beetje doordat hij dun is. 

En wat is mijn mening? Het smeren werkt in ieder geval goed, en ook heb ik het gevoel dat het iets langer blijft zitten. Maar echt heel lang? Nee. De nagellak blijft ongeveer 2 à 3 dagen goed zitten, tenzij je eraan gaat friemelen (zoals ik altijd doe), dan kun je je nagellak alsnog makkelijk van je nagel aftrekken. Ik ben dus opzich wel tevreden, want de nagellak blijft altijd langer zitten dan met de vorige top coat die ik had, maar écht helemaal overtuigd ben ik niet.

Liefs, Marjolein

Wij gaan morgen voor drie dagen op kamp met school, en daarom wordt het vooral voor Floor lastig om iets te plaatsen. Zij is namelijk dit weekend ook al naar de camping, waar zij met hemelvaart ook weer is. Jullie kunnen gewoon een artikel van mij verwachten op dinsdag en vrijdag, maar waarschijnlijk slaat Floor even een weekje over. 

(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage