6/20/2011

Muziek | Mijn favo Disney-liedjes

Disney heeft eigenlijk best een grote rol in mijn leven gespeeld. Nog steeds, moet ik bekennen! We hebben laatst heel wat videobanden weggedaan (oh, wat zonde!), dus nu zit ik praktisch zonder Disneyfilms. En ook zonder Disney-liedjes. Maar hé, wat zie ik daar in mijn iTunes staan? Disney, Disney, Disney! Vandaar dat ik vandaag een post wijd aan mijn jeugdsentiment. En waarschijnlijk ook aan dat van jullie.


De Leeuwenkoning is toch wel een van mijn favorieten. Het is een hele grappige, maar toch ook hele zielige film. Alleen toen ik klein was had ik nog niet echt door dat hij zielig was ;) Dit liedje is gewoon hét liedje van de Leeuwenkoning. Vind ik zelf dan.



Volgens mij was Junlge Book één van onze eerste videos van Disney. Hij was in het Engels met ondertiteling, dus helaas begreep ik er niet veel van. Maar de liedjes bleven natuurlijk geweldig.



Oh, de Kleine Zeemeermin... Groot, gróót jeugdsentiment. Ariël was zo'n beetje mijn favo Disney-prinses. En dit liedje is gewoon awesome.



Dit liedje is zo lekker jazzy, I wanna dance! De Aristokatten heb ik niet vaak gezien, maar dit liedje is me zeker bijgebleven.



Tarzan vind ik nu nog steeds een coole film. En de liedjes zijn sowieso erg mooi. En ook vrij anders dan de 'normale' Disney-liedjes. Ik weet niet wat het is, maar in andere films zijn de liedjes 'musical-achtiger'.

Dit was een greep uit mijn Disney-collectie. Films die ik ook nog erg leuk vond waren Doornroosje (of course!) Assepoester, en Winnie de Poeh. Dat was trouwens mijn aller eerste video!

Wat is jullie favoriete Disney film?

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage