6/22/2011

Random Bookreview

Ik hou van lezen! Het verschilt natuurlijk van tijd tot tijd, maar als ik eenmaal weer een leuk boek te pakken heb gekregen, kan ik niet meer stoppen. In dit artikel laat ik jullie twee boeken zien die ik de afgelopen tijd gelezen heb.

Ik begin met 'Soldaten Huilen Niet' van Rindert Kromhout. Het boek gaat over Quintin, de zoon van een kunstenares. Hij woont met zijn broer, moeder en een aantal vrienden van zijn moeder in een groot huis in Engeland, midden in de natuur. Quintin en zijn broer delen alles, totdat zijn broer geïnteresseerd raakt in politiek en meisjes en besluit om het leger in te gaan.
Ik vind dit zo'n mooi boek, omdat het je eigenlijk een beetje terugneemt in de tijd. Het speelt zich af voor de tweede wereldoorlog, en je leert er onbewust nog van ook. Voor meiden die graag een boek willen lezen met iets meer inhoud is dit zeker een aanrader!

Oké, dit boek MOET je gewoon lezen. Toen ik begon, kon ik niet meer stoppen. Het boek gaat over Clea, een fotojournalist en dochter van een bekende chirurg. Na een reis met haar vriendin Rayna verschijnt ineens op elke foto een vreemde man. Clea begint te dromen over de man en vier andere vrouwen. Ze wordt verliefd op de man. Als Clea hem in levende lijve tegenkomt op het strand in Rio blijkt ineens dat ze meer met elkaar gemeen hebben dan dat ze eigenlijk denken. Al snel blijkt dat het leven van Clea in gevaar is door de band die ze met de man heeft. Samen gaan ze op zoek naar een vrouw die hun leven kan redden.
Eehm, ik geef toe, het is moeilijk uit te leggen. Je moet het eigenlijk gewoon lezen om het te snappen.
Aan het begin had ik er wel mijn twijfels over, een zangeres die acteert en ineens gaat schrijven? Gelukkig zijn die twijfels voor niets geweest.

Wat is jou favoriete boek op dit moment?