7/28/2011

Bonjour, comment ça va?


Hallo people! Nee, ik ben niet alweer in mijn koude kikkerlandje Nederland. Ik zit nog in Frankrijk, met hemdje en korte broek en al. Niet dat het weer hier nou super is: 23 graden, en heeeeel erg wisselvallig. Maar als de zon er is, moet je ervan genieten, niet? ;) Ik hoorde van Marjolein dat het de laatste dagen en Holande ook niet al te best was, maar dat het nu superlekker weer is...? Jullie boffen maar. Want hier in Frankrijk wordt het namelijk pas écht lekker weer als wij weer weggaan (zondag a.s.)! Not fair.




Maar Floor, hoe gaat het nou verder met jou? Nou, behalve dat ik nog steeds zo wit als een melkfles ben, prima! Toen we hier in Ounans aankwamen dacht ik er nog over om die 900 kilometer (of zo) weer terug te lopen. Er waren namelijk nog wat probleempjes. Ten eerste: het weer. Ten tweede: de regen. En ten derde: geen zon. En er is ook nog een ten vierde: les Français. Deze mensen die pal achter onze plek stonden kwamen namelijk om twee uur 's nachts thuis van de kroeg (of zoiets), gingen nog even een kopje koffie drinken en bijkletsen (ze produceerden ongeveer 100 decibel schatte ik zo) en om half drie gingen ze lekker naar bed en de hond ging dan nog even blaffen. Je kan wel raden hoe mijn nacht eruit zag denk ik zo. Eerst lekker slapen, dan langzaam wakker worden, dan het geschreeuw van je ouders nog eens aanhoren (Silence, síl vous plaît!) en dan om drie uur weer in slaap vallen.

Behalve dat is dit een aardig leuke vakantie. Niet top (zie bovenstaande argumenten) maar er waren hier genoeg dingen te doen! Zo zijn we onder andere naar een dierentuin geweest die in een citadel lag (ja, echt!), dorpjes bezocht en gewandeld tussen de watervallen. En nog meer gewandeld, want mijn ouders doen dat graag. Nu ondertussen niet meer, want mijn moeder's knieën zijn nogal dood. Gelukkig kon ik ook mijn cameraatje meeslepen hier naartoe, dus hier komen wat foto's (als je mijn fotoblog volgt, kun je wel doorscrollen ;)

Before the storm.

Klaproos II

Almost gone.

Klaproos III

Waterfall.


Fresh.

Monkey business.

En wat 'tilt-shift' uitprobeersels.

Tilt-shift...?

Tilt-shift...?

Tilt-shift...?

Oeps. Ik realiseer me nu dat ik nu al ongeveer drie kwart van mijn vakantie heb verteld. Damn! Oh nee, toch niet. Ik ga namelijk ná deze vakantie bijna gelijk weer naar mijn opa toe. Dan ben ik dus wéér weg. En argh, dan kan ik ook geen artikelen plaatsen, tenzij... ik lekker ga shoppen daar! Oké, nu ben ik weer blij. Niks aan de hand!

Ik spreek jullie hopelijk snel weer, en ik wens jullie allemaal nóg een keer een fijne vakantie!

Liefs uit Frankrijk,
Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage