7/25/2011

'Don't Stop The Music' | Cd stash Marjolein

Muziek is iets waar ik van houd. Bijna altijd als ik op mijn kamer zit heb ik de radio op Qmusic staan. Ik ben vaak te lui om een cd uit te kiezen, en op Qmusic draaien ze veel muziek die ik leuk vind en praten ze tussendoor over leuke en grappige dingen. Toch heb ik wel een redelijk grote cdstash. Sommige mensen zullen me voor gek verklaren, en zich afvragen waarom ik niet gewoon download. Maar dat doe ik ook wel hoor, maar de charme van een cd kan ik vaak niet weerstaan. Kijk mee naar mijn cd's.


Als eerste mijn cd's van Rihanna. Al vanaf toen ik 10 was ben ik fan van Rihanna. Het begon met posters en veel liedjes luisteren op Youtube, maar de laatste jaren ben ik ook alle cd's die uitkwamen gaan kopen. Ik ben niet een schreeuwende fan die elk nieuwtje van haar volgt, maar ik kan me bij haar muziek wel enorm ontspannen én er lekker op dansen. Ze heeft gewoon een leuke stijl. Wat wel grappig is, haar muziek is op al deze drie cd's totaal anders. Bij 'Rated R' was ze een beetje depressief, en op 'Loud' heeft ze juist hele mooie nummers en heerlijke dansnummers. I like her! 


Adele, héérlijk! Prachtige stem, mooie piano erbij en ontspannen maar. Nadat 'Make You Feel My Love' mijn favoriete nummer van toen werd, kocht ik '19'. Ik heb hem heel vaak geluisterd, maar haar nieuwste cd '21 nog veel vaker. Je kunt zo goed horen hoeveel beter ze is geworden! Op '21' staan toch ook wat vrolijkere nummers. Over een paar jaar de cd '23'? 


The Script, hoe leg ik in vredesnaam uit wat voor muziek ze maken? Het is een combinatie tussen pop, rock, rustige nummers en hele drukke nummers. Ik vind het geweldig. Deze cd heb ik nog niet heel lang, maar het is niet de nieuwste cd van ze, hoewel die toen al wel uit was. Ik vind de nummers op deze cd gewoon mooier dan die op de nieuwere. 


Miss Montreal. Ik luister deze cd niet vaak, maar als ik hem wel weer eens luister denk ik: 'Waarom niet vaker?' Ze maakt nummers die heel goed je gevoel beschrijven. 


Eigenlijk komt deze cd uit een periode dat ik helemaal Pixie Lott fan was. Je hoort nu helemaal niks meer van haar! Ik luister ook deze cd nauwelijks, maar toch is hij leuk. 


K3, jeugdsentiment! Ze zijn grijsgedraaid vroeger, en nu liggen ze stoffig in mijn cd rek. Ik kan ze echt niet weggooien, daarvoor heb ik er te goede herinneringen aan. Ik geloof dat ik er vroeger nog een paar had, maar die zijn verdwenen. Misschien toch weggegooid? 


Weer zoiets, Kinderen voor Kinderen. Vooral in de zomervakantie draaiden we die volop in de auto, met als tophit: 'Papa, Doe niet zo idioot'. Ik kende elk liedje helemaal uit mijn hoofd, leuk toch? ;) 


'Hé, Hoi, Hallo. Kun je zingen zing dan zo. Rinkeldekinkel mijn naam is Aartje Twinkel.' Deze cd komt van een camping in Limburg, waar elke avond animatie was, met liedjes van deze cd. Je had Aartje Twinkel, Fleur Kleur. Na de vakantie stond ik vaak met mijn zusje of vriendinnetjes dansend in de kamer. O, wat moet dat lachen geweest zijn voor mijn ouders! 


Nog twee stoffige cd's. Ik heb een hele Jan Smit fanperiode gehad. Vanaf mijn tiende totdat hij Yolanthe bedroog. Samen met mijn beste vriendin van de basisschool ging ik helemaal los op de hits, en het kon ons niets schelen dat iedereen ons uitlachte. Het werd wel wat moeilijker toen we in een nieuwe klas kwamen en de enige waren ;) En oja, ik ben ook nog naar zn concert geweest. Dat was wel genieten toen. Haha, vreselijk niet? En Christina Aguilera. Ik heb nog steeds geen idee waarom ik die cd kocht. Afschuwelijke nummers staan er op die cd. 


Echt mooie nummers staan hier niet op, maar af en toe als ik in een vrolijke bui ben zet ik de cd toch op. Allemaal 'Foute Nummers' staan erop. Ik heb deze 5-cd een keer gewonnen met een quiz van Qmusic. Joepie! 

Eigenlijk heb ik nu eng veel herinneringen opgehaald. Dit was mijn cd stash. 
Wat zijn jullie jeugd-heroes, en welke cd draai je nu grijs?

Liefs, Marjolein

(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage