7/16/2011

Mijn boekenstash

Je hebt het vast al vaak gelezen of gehoord: de meiden van Sweethippos houden van boeken. Meidenboeken, thrillers, noem maar op. Een hele tijd was ik verdwenen uit het leeswereldje, maar nu ben ik weer back in the game! De bieb is weer mijn beste vriend, maar thuis heb ik ook heel wat boeken die ik lang geleden heb gekocht of gekregen, die ik nu weer volop aan het lezen ben. Neem een kijkje in mijn boekenstash!

























Toen ik in mijn boekenkast ging snuffelen kwam ik er achter dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel recente boeken heb. De meeste boeken stammen uit mijn overgang naar de middelbare school (wat inmiddels al weer drie jaar geleden is). Één zo'n voorbeeld daarvan is de schrijfster Francine Oomen. Ik begon met 'Hoe overleef ik de vakantie?' van de bieb, en toen wilde ik meer, meer, méér! Ondertussen heb ik al heel wat boeken van Francine Oomen in mijn bezit. Zo ook 'Lena Lijstje', en Ezzie. Oh, wat een jeugdsentiment. Ik neem aan dat jullie wel bekend zijn met deze boeken. Misschien ga ik ze nog wel eens lezen, ookal zijn ze mij een beetje ontgroeid. Ik heb ze namelijk al heel lang niet meer gelezen.

Ezzie, Lena Lijstje, Hoe overleef ik...?

Boeken die ik ook vaak van de bieb geleend heb, zijn de boeken uit de 'de Steenstraat' serie. Deze boeken zijn geschreven door Elizabeth Honey, en gaan over de kinderen én volwassenen die in de Steenstraat wonen. Klinkt suf misschien, maar toentertijd vond ik deze boeken erg leuk. Ik heb het tweede en het derde deel, 'De vakantie van de Steentraat' en 'Nieuwe vrienden voor de Steenstraat'.

Daarna raakte ik verknocht aan de Mzzlmeiden-serie. Geweldig vond ik die. De avonturen van Joan, Hanna en Tanja zijn geschreven door Marion van de Coolwijk. Ik heb niet alle delen gelezen, maar de eerste paar wel. En deze twee, 'Mzzlmeiden on tour' en 'Mzzlmeiden beroemd', heb ik eens gekregen voor mijn zoveelste verjaardag.
























Hetzelfde jaar nog kwamen deze twee boeken in the picture. Carry Slee was altijd al een verwoed kinderboekenschrijfster, en nu had ze ook de 'Your Choice-serie' geschreven. Ergens in het midden splitst het verhaal zich op, en dan kun je kiezen welke kant je op gaat! Geweldig, no? *kuch* Leuk idee hoor Carry, maar geef mij toch maar een 'heel' boek. Maar, de verhalen waren wel heel spannend. Dat weet je misschien ook wel, want 'Lover of Loser' is ook verfilmd, met onder andere Gaite Jansen in de hoofdrol.























Van de boeken van Caja Cazemier ben ik ook heel lang fan geweest. Nu niet echt meer (vaak ontgroei je boeken toch wel een beetje), maar in de brugklas vond ik de serie over 'De brugklas' (héé!) echt super. Daarnaast heb ik ook nog het boek 'Verliefd zijn is een ramp!', wat gaat over een meisje wat haar gevoelens ontdekt.

Maren Stoffels vind ik hele leuke boeken schrijven. Ik hoor alleen nooit meer wat van haar! Vaak zijn het romantische verhalen, maar ik heb ook wel eens een boek gelezen wat wel iets weg had van een thriller.

Toen ik wat ouder werd en meer begon af te zien van alle romantische boekjes, ontdekte ik Mel Wallis de Vries. Oh, wat schrijft zij toffe boeken. Volgens mij heb ik ze bijna allemaal, en sommige heb ik ook nog gekregen nadat ik ze van de bieb geleend had. Nog zo'n schrijfster waar ik fan van ben is Helen Vreeswijk, alleen heb ik daar (nog) geen boeken van.

Als laatste heb ik nog wat boeken van diverse schrijvers. 'L.A. Candy', geschreven door de bekende miss Conrad, zie je helemaal bovenaan. Dat is het allernieuwste boek wat ik bezit. Daaronder volgt Beauty, Body & Brains, die ik in het prille begin van Sweethippos al eens heb 'gereviewed'. Naast 'BBB' zie je Vlinders van Simone van der Vlugt, ook een beetje thriller achtig.

Zo, dat was een kijkje in mijn boekenkast. Nu al de boeken weer van de grond hijsen...

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage