8/01/2011

Ik kan wel een maskertje gebruiken.

Na twee vermoeiende weken zit ik dan weer eindelijk thuis achter mijn computer met het enorme beeldscherm. Gisteren zijn we rond kwart voor tien 's ochtends vertrokken, terug naar huis. Aardig 'laat',  maar we waren zo moe na die onrustige nacht die de nieuwe Fransen hadden veroorzaakt dat we maar anderhalf uur later weg gingen. De reis zelf was heerlijk relaxed, afgezien van de maandelijkse pijntjes, en om half elf kwamen we bij ons huissie aan. Heerlijk geslapen in mijn eigen bed, en de volgende ochtend: argh!

Vandaag was eigenlijk de eerste dag waarop ik mezelf goed kon bekijken in de spiegel. En oh, wat een wallen, en wat veel zwarte puntjes, wat een groezeligheid. Klinkt als tijd voor een lekker zomers, verfrissend masker! Ik pakte mijn Beauty, Body, Brains erbij, a.k.a. BBB voor wat inspiratie. Daar staan werkelijk de lekkerste fruitmaskers in!


Aardbeienmasker
Bij een vette huid met puistjes
Doe een kopje aardbeien, een eiwit en twee theelepels honing in de blender en blend het tot een papje. Doe een handoek om tegen het knoeien, smeer het goedje op je gezicht en laat het een kwartiertje zitten.



Bosbessenmasker
Bij couperose (= rode vlekken in je gezicht die ontstaan door uitzetting van bloedvaatjes onder je huid)
Pureer een kopje bosbessen, een eierdooier en een eetlepel tarwekiem- of olijfolie tot een papje met de blender. En doe een handdoek om, want bosbessen geven vervelende vlekken! Laat ook dit masker een kwartiertje zitten.


Appelmasker
Bij een vette of gemengde huid
Schil en pureer de appel en doe deze samen met drie eetlepels honing en een eetlepel zetmeel (maïzena) in de blender. Ook dit masker vijftien minuten laten inwerken.





Avocadomasker
Bij een droge, vale huid
Haal de schil van de avocado en prak hem. Roer er een beetje olijfolie door en smeer het op je gezicht. Voor dit masker moet je wel even stilzitten, want deze verwijder je na twintig minuten.


Bananenmasker
Voor elk huidtype, maakt de huid lekker fris en glad
Snijd een banaan in stukjes, voeg er twee eetlepels room of kwark aan toe en prak het tot een glad smeerseltje. Laat het een kwartiertje zitten.

Ik denk dat ik er een lekker bananenmaskertje bij ga pakken. Ik kan namelijk wel wat verfrissing gebruiken! En wat ook nog eens heel tof is aan deze maskers: je kan ze ook gewoon lekker opeten.

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage