8/04/2011

Tag: Ben jij een echte beautyfreak?

Ik hou van tags, en wilde eigenlijk al een hele tijd deze tag krijgen. Toen ik hem zag bij Aranka en eronder stond dat als je dacht: 'Goh, wat een leuke tag' dan mocht je hem overnemen. Laat dat nou net zijn wat ik dacht :D Hierbij dus de tag: Ben jij een echte beautyfreak? Ik ben benieuwd naar het antwoord...




Wat is het laatste beautyproduct wat je hebt gekocht waar je echt voor hebt moeten sparen? 
Waar ik, de budgetkoningin, voor heb moeten sparen? Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb laatst €30 gewonnen bij Enchantra, waarvan ik iets duurdere dingen heb gekocht (China Glaze), dus daar heb ik niet voor gespaard. Ik vind een mascara van €14 altijd al een hele ingreep, maar ik hoef er niet voor te sparen. Ik zou het eigenlijk niet weten, als ik iets echtecht graag wil koop ik het gewoon of ik vraag het voor mijn verjaardag etc. 


Als jij een beautyproduct zou zijn, wat zou je dan zijn en waarom? 
Ik zou het Sleek Oh So Special palette willen zijn. Waarom? Omdat je hiermee alle kanten op kunt, en omdat je mensen als ze zich niet goed voelen kunt helpen met een mooie ooglook. Ik help mensen graag. En als ik dit palette niet zo mogen zijn wil ik graag een lekkere bodylotion zijn. Ik zou wel zo lekker willen ruiken ;D




Hoeveel vriendinnen heb je waarmee je gek kunt worden over die perfecte blush of geweldige oogschaduw? 
Die is makkelijk, één. En die ene is Floor!
Of wacht, ik mail/msn sinds kort met een trouwe bezoeker van Sweethippo's: Marieke. We zijn toch wel een beetje vriendinnen geworden. Als ik het zo mag zeggen. En met haar kan ik ook helemaal enthousiast doen over China Glaze lak ofzo. 


Wanneer was de laatste keer dat jij make-up hebt weggegooid?
Vanochtend nog! Ik zoek af en toe mijn stash uit, en dit keer was mijn nagellak aan de beurt. Oude topcoats en verdroogde nagellakjes werden zielig in de prullenbak geworpen. Ojee, ik geloof niet dat dit goed is voor mijn 'Beautyfreak imago'. 


Hoe begon de make-up gekte bij jou? 
In de eerste klas droeg ik nog geen make-up. Ik had er geen zin in, en ik vond het niet nodig. Bovendien deed bijna niemand het toen. Op een gegeven moment begon ik meer make-up te dragen en wat vaker oogschaduw op te doen. Mijn ouders hebben nooit tegen me gezegd dat het niet mocht, ze vinden het juist mooi bij me staan. Steeds meer begon ik te kopen, en nu ben ik wel gek van make-up! 


Als een niet-make-up-fan je vraagt hoeveel nagellak of oogschaduw je hebt, geef je dan eerlijk antwoord? 
Jahoor, zij mogen het onzin vinden, maar het is mijn hobby. Mijn vader heeft bijvoorbeeld veel cd's, en als hij er een opmerking over maakt zeg ik gewoon: 'Jij spaart cd's, ik spaar nagellak!'. 


Hoe vaak ga je langs de drogist zonder dat je echt iets nodig hebt? 
Sowieso één keer per week ben ik in het dorp, dan ga ik wel even langs de Kruidvat en de Hema. Gewoon even stiekem kijken. En als ik iets zie wat erg mooi is, dan neem ik het mee! 


Hoeveel tijd besteed je per dag op internet, lezend over beauty?
Poeh, dat is best lang! Ik volg veel blogs, en een rondje alles lezen duurt ongeveer twee uur per dag denk ik. En dan ook nog zelf artikelen schrijven en in tijdschriften lezen. Ach, het komt op zo'n twee en een half uur per dag uit denk ik. 


Wat is je favoriete make-up item? 
Eehm, op dit moment het Sleek Original Palette. Ik gebruik hem bijna elke dag, en ik vind hem heel leuk om looks mee te maken. Maar mascara is natuurlijk ook een soort favoriet item, want die gebruik ik altijd! 


Heb je een wishlist en hoeveel producten staan daarop? 
Ik heb nooit echt een wishlist, het zit meer een beetje in mijn hoofd. Op dit moment wil ik graag een aantal parfums: 'Wild Rose' van Avril Lavigne, 'Heat' van Beyoncé en 'White Musk Blush' van TBS. En verder wil ik nog heel graag de oranje lipstick uit '50's girls reloaded' van Essence en ach. Oja, 'Strawberry fields' van China Glaze staat ook nog hoog op mijn wishlist.. En 'Something Sweet' van China Glaze. Ach, er zijn altijd wel wat dingetjes die ik graag wil! Trouwens, ik wist niet dat mijn lijst zo lang was.. 


Geef deze tag door aan 3 bloggers waarvan je weet dat het echte beautyfreaks zijn.
- Marieke (Fanilla) 
- Nina (Pretty Up) 
- Marjolein (Supketchup)


Liefs, Marjolein 
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage