9/02/2011

Music | Welkom op mijn iPod


Omdat ik de Top 40 totaaaal niet volg (gewoonweg omdat ik het niet leuk vind) komen er niet vaak nieuwe liedjes bij op mijn iPod. Eigenlijk bijna nooit. Alleen als ik een nieuwe band of iets dergelijks ontdek, dan mag mijn iPod weer aan de computer hangen. Eergisteren was het weer zover: iPodje mocht weer nieuwe liedjes verwelkomen! En dit alles door gewoon een beetje op blogs rond te speuren. En films te kijken.


Laatst had ik de film 500 Days Of Summer gedownload, en ja, hij was superleuk! En niet alleen de film, maar ook de liedjes. De scene waarin de hoofdpersoon zó gelukkig is was het allerleukste, en daar speelden ze dit muziekje.

En zo kwam ik ook op dit liedje. En eigenlijk kende ik deze al, omdat mijn vader deze zo vaak draait (zie filmpje van gisteren). Géén idee dat die van dezelfde artiest was! Deze twee mannen heten Daryl Hall en John Oates en hun muziek stamt uit de jaren tachtig. Maar dat hoor je waarschijnlijk wel als je dit liedje hoort. Het is behoorlijk 'fout', maar fout is goud, toch? Oh, en misschien ken je ze wel van hun liedje 'Maneater'. Schiet het je al te binnen?


En toen mocht dit liedje er ook nog bij... want die was ook nog wel leuk.


Als je dit allemaal nog niet erg vond, dan misschien dit wel. Maar ik zet het er toch lekker op, hehe.
Dit is Alice Cooper. Pretty ugly guy, maar zijn muziek is toch wel tof. Dit liedje, 'School's Out', is toch wel zijn meest bekende. Maar hij stond nog niet op mijn iPod, shame on me!


En dan deze nog. De tekst is behoorlijk fout, maar fout is goud, zoals ik net al zei! Misschien toch een beetje raar dat ik me aangetrokken voel tot dit soort muziek.


Wie dacht dat 'bikers' alleen op motors reden, hadden het mis. Ze hebben namelijk ook nog hele lange baarden! Deze mannen van ZZ Top noem ik dan ook met recht bikers. Dit liedje ken ik van Guitar Hero, waar ik nogal verslaafd aan ben.


En nog een liedje van ze, 'Tush'. Hij lijkt nog al op 'Sharp Dressed Man', of heb ik het nou mis?


Dit liedje vinden jullie waarschijnlijk wél allemaal leuk. Hij wordt zo vaak gedraaid dat ik er gek van wordt, maar toch... Deze mocht voor de verandering wel 'derop (ja, dat is één woord uche).



Wie niet doof is geworden van dit blogje moet helaas nog even wachten tot de volgende 'Music', want zoals ik aan het begin van dit berichtje al vertelde komen er niet vaak nieuwe liedjes binnen op mijn Podje.

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage