9/05/2011

What a girl (like me) wants

Mijn wishlist raakt nooit leeg. Er komen telkens weer nieuwe mooie kleertjes of make-upjes bij, en er worden veel meer dingen toegevoegt dan dat er weg gaan, hihi. Maar niet alles draait bij mij om make-up of kleren: met fotografie als hobby kun je ook een behoorlijke wishlist opbouwen! En ja, als ik dit allemaal ooit nog wil kopen , dan moet ik toch écht een bijbaantje zoeken...


1. Een echte Danbo
Weet je nog, mijn kleine artikeltje over mijn eigen, zelfgemaakte Danbo? Nou, ik wil nu een echte. Da's toch wat beter dan een papieren poppetje die gekreukeld is en uit elkaar valt...

2. Een cameratas - for women!
Ik bof toch maar met een vriendin met een fotografie-gekke vader. Hij leent mij gewoon zijn oude cameratas! Super natuurlijk, maar iets te klein. En zo'n lompe rugzak wil ik nou eigenlijk ook weer niet. En toen vond ik deze cameratas - maar wel voor vrouwen! Hij is superstylish, maar toch past je camera, 2 tot 4 lenzen én je portomonnee, sleutels etc. erin. Het enige minpuntje is is dat hij 159 dollar kost...

3. Canon 85mm f/1.8 of 50mm f/1.8 lens
De kitlens die bij mijn camera kwam is oké, maar hij is het toch niet helemaal. En ik hoor superveel goeds over deze twee lenzen. De 50mm is ook nog eens heel 'goedkoop': ongeveer honderd euro. De 85mm is dan weer een stukkie duurder - ongeveer 350 euro - maar je hebt weer een langere afstand... Mm, hard to choose.


4. Draadloze afstandsbediening
Zelfportretten maken is heel leuk hoor, maar het is niet zo leuk als je je arm zo naar voren ziet steken! Dan kan een statief een oplossing zijn, máár: er is een dikke maar. Ik ben lui en ik heb geen zin om steeds weer naar mijn camera toe te lopen, weer de ontspanknop in te drukken en weer in positie gaan staan. No thanks! Daarom is een draadloze afstandsbediening een goede uitkomst.

5. Canon 100mm f/2.8
Ik fotografeer heel graag buiten: bloemen, planten, vlinders - heel leuk allemaal, maar helaas kan ik niet heel erg dichtbij komen met mijn 55mm bereik! Deze lens is niet heel goedkoop, en daarom staat hij ver achter op mijn lijst. Maar óóit wil ik hem heel graag hebben.

6. Een abonnement op Zoom, Focus, of een ander fotografietijdschrift (niet in de collage)
Nu leen ik ze van de bieb, maar als ik een abonnement neem op één van deze tijdschriften krijg ik er elke maand eentje in de bus! Nadeel: duur.


Ik hoop dat ik ooit de loterij win, want dan hoef ik niet meer te kiezen wat ik ga kopen! Dilemma, dilemma...


Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage