10/13/2011

Our Guest #2 | Nina's Holy Grail Make-up: The Basics


Als je geïnteresseerd bent in make-up kan het vinden van je ‘holy grail’ een echte uitdaging zijn. Die ene mascara die je wimpers tot je wenkbrauwen laat komen, die foundation die zonder een cakey effect al je onzuiverheden wegtovert en die huidverzorging die er voor zorgt dat je die foundation niet meer nodig hebt: de meesten van ons zouden dit allemaal best willen hebben. Het zoeken van goede, en het liefste ook goedkope producten is dan ook iets wat ik graag doe. Ik heb nog niet veel holy grail producten gevonden, maar wat ik wel heb wil ik graag met jullie delen!




Als eerste ben ik, en voor zover ik weet zo’n beetje iedereen op deze wereld, altijd op zoek naar de perfecte mascara. Hij moet mijn wimpers krullen maar ook volume en lengte geven, en dat allemaal zonder spinnenpootjes. Helaas heb ik nog geen mascara gevonden die hier helemaal aan voldoet, maar de volgende twee komen in de buurt.
Allereerst de Maybelline Volum’Express The Colossal mascara met de welbekende gele verpakking en het enorme borsteltje. Dit vind ik zo’n ongelooflijk fijne mascara! Hij geeft mijn wimpers, die al vrij lang en dik van zichzelf zijn, nog wat extra volume en lengte, en vooral geen klontjes. Want dat is toch wel mijn belangrijkste eis, ik hoef niet rond te lopen met flinke spinnenpoten. Ook is de mascara door het grote borsteltje heel fijn in gebruik, en binnen no-time heb ik volumineuze, lange en vooral zwarte (want dit is de extra black versie) wimpers. Yeah!



De Maybelline Volum’Express The Colossal mascara is te koop bij vrijwel alle drogisterijen voor ongeveer 14 euro, maar op de markt en in de aanbieding vind je hem een stuk goedkoper.
Er is echter één ding wat the Colossal niet zo goed kan, en dat is krullen. Meestal gebruik ik een wimperkrultang (op het moment test ik die van de €1 lijn van ELF, maar daar heb ik nog niet echt een duidelijke mening over), maar soms wil ik met een snel laagje mascara ook gewoon wat krul in mijn wimpers. Hiervoor gebruik ik één van mijn twee mascara’s van Boots No.7. Op de foto hier onder zie je de Exquisite Curl, deze heeft een gebogen borsteltje, maar ik heb ook nog ergens de Lash 360 liggen, deze heeft een wat aparter borsteltje maar ik kon hem zo snel niet vinden. Klik hier als je wel heel benieuwd bent, hij staat helemaal onderaan mijn stash-artikel. Maar goed, ik was geen reclame aan het maken, ik was aan het vertellen over deze geweldige mascara’s. Op de volgende foto zie je bovenaan het borsteltje van the Colossal, en onderaan die van de Boots No.7 Exquisite Curl.


De mascara’s van Boots No.7 geven mijn wimpers ontzettend veel krul, zowel met als zonder wimperkrultang. Deze krul blijft, in tegenstelling tot het kleine liftje wat the Colossal mijn wimpers geeft, de hele dag zitten, en ook de mascara zelf komt niet snel van z’n plek. Ook geeft deze mij geen klontjes en vooral de Lash 360 maakt mijn wimpers niet keihard, iets wat veel andere mascara’s wel doen. Boots No.7 is geen makkelijk verkrijgbaar drogisterijmerk, een overzicht van de Boots apotheken in Nederland vind je hierOok deze mascara’s kosten rond de 14 euro.
Om foundation en concealer aan te brengen heb je natuurlijk wel de goede tools nodig, hiervoor gebruik ik de Beautyblender. Als je deze niet kent, het is een roze eivormige make-up spons, en wat mij betreft de beste spons die ik ooit heb geprobeerd. Gooi al je goedkope Hema-sponsjes weg en koop deze, is mijn advies! De Beautyblender brengt mijn foundation supersnel, supermakkelijk en supermooi aan, ik wil echt niets anders meer! De Beautyblender bestelde ik online bij Enchantra voor €12,95.

Naast de basics gebruik ik ook graag oogschaduw, maar door mijn vettige oogleden blijft dit niet zo heel goed zitten. Vroeger gebruikte ik altijd de oogschaduwbasis van de Hema, deze beviel me prima, maar na een tijdje merkte ik dat het net niet genoeg was. De Too Faced Shadow Insurance is dat wel, deze houdt mijn oogschaduw de hele dag perfect op zijn plek, en versterkt de kleuren ook nog.
Ook is deze, in tegenstelling tot die van de Hema, vrij dun en makkelijk uit te smeren, en ook de verpakking is ideaal! Wat mij betreft is een goede oogschaduwbasis minstens even belangrijk als mooie oogschaduw, en de Shadow Insurance van Too Faced is gewoon de absolute top! Je kunt hem voor €16,50 kopen bij Sephora, maar er is altijd wel een aanbieding waardoor je 15, 20 of 25 procent korting krijgt.

Ik ben alweer aanbeland bij het laatste product en in tegenstelling tot de voorgaande producten zullen jullie deze misschien niet kennen. Het zijn namelijk de huidreinigingspads van de Action!
Ik gebruik nooit veel huidverzorgingsproducten, het is al heel wat dat ik nu elke ochtend en avond een facewash gebruik (de soft cleansing gel van de Essence My Skin lijn, als je nieuwsgierig was!). Ook merk ik dat de meeste huidverzorging gewoon niets voor mijn huidje doet, ik krijg er juist meer onzuiverheden van, en ik vind vooral een dagcrème niet fijn. Tot een aantal maanden geleden gebruikte ik dan ook nooit iets voor mijn huid. Toen ontdekte ik bij de Action dit doosje met reinigingspads, en de beschrijving maakte mij nieuwsgierig. Op de verpakking stond dat deze intensieve huidreinigingspads vuil en vet verwijderen en daardoor puistjes en mee-eters voorkomen. Ik besloot ze te proberen, en al na een paar dagen was ik overtuigd.
Inmiddels gebruik ik deze doekjes al een paar maanden twee keer per dag, en ik vind ze nog steeds heel fijn. Ze verwijderen al mijn laatste restjes make-up, verwijderen inderdaad vuil en vet, en het allerbelangrijkste, ze verminderen mijn onzuiverheden aanzienlijk. Af en toe heb ik nog wel een puistje, maar meestal blijven deze klein en onderontwikkeld, en van mee-eters heb ik bijna helemaal geen last. Ook zijn de doekjes een fijne afsluiter van mijn zeer korte reinigingsritueeltje en kun je ze ook gebruiken om even snel een restje mascara te verwijderen.
Dit is mijn enige echte holy grail, het is precies wat ik nodig heb. Ik kan niet meer zonder deze doekjes en raad ze iedereen dan ook aan! Een doosje met 80 stuks kost €1,60 en is te koop bij de Action.
Op de foto hier onder zie je het doosje met daarop een pad, zoals je ziet zijn ze vrij dun en klein, maar dat is niet vervelend in gebruik.

Dit waren ze dan weer, mijn onbetwiste favorieten. Natuurlijk zijn er nog wel andere producten die ik graag gebruik, zoals de Catrice Allround Concealer, MAC lipstick in See Sheer, Sleek blush in Rose Gold en alle kwasten van ELF, maar deze producten waren mijn echte holy grails: bijna perfecte producten die ik iedereen aanraad. Niet elk product was even goedkoop, maar ze zijn het geld zeker waard! Tot slot heb ik ook nog wat linkjes voor jullie, op mijn eigen blog heb ik namelijk regelmatig over deze dingen geschreven. Hier vind je een favorietenartikel waar in ik al mijn 10 favoriete producten van een tijdje geleden bespreek, hier (link: is de uitgebreide review van de Too Faced Shadow Insurance, en via deze tag zie je nog meer van mijn favoriete producten.
Neem ook zeker eens een kijkje op mijn blog Pretty Up!
Liefs, Nina
http://pretty-up.blogspot.com



Nu hebben we de mascara’s gehad, tijd voor een andere basic en dat is foundation. Ik draag niet vaak foundation, want met mijn normale tot gemengde huid heb ik meestal wel genoeg aan wat concealer tegen onzuiverheden en (transparante) poeder tegen het glimmen. Maar áls ik het doe, doe ik het goed met deze MAC Studio Sculpt foundation. Dit was mijn eerste MAC product, ik heb er inmiddels 3, maar dit is nog steeds mijn absolute favoriet. Hij doet gewoon alles wat ik verwacht van een foundation, namelijk prima dekking, een natuurlijk resultaat, de goede kleur (dankzij goed advies bij de MAC counter in Londen) en fijn in gebruik. De prijs is iets minder, in Nederland kost de foundation €29. MAC is verkrijgbaar bij MAC counters in grote steden en de MAC Pro Store in Amsterdam.

Ik heb de foundation even op mijn hand gedaan, zo zien jullie een beetje hoe de structuur is. Dit is overigens NW25, een kleur met een roze ondertoon. De foundation is vrij dik, maar met een kwast of spons (met je vingers kan ook, maar dit raad ik eigenlijk niet aan bij de Studio Sculpt) heel fijn om aan te brengen. Hij is nogal prijzig, maar uiteindelijk het geld wel waard als je op zoek bent naar een goede foundation met een medium dekking en een natuurlijk effect. Wat ook wel handig is om te weten is dat de Studio Sculpt een ‘dewy’ finish heeft, dat betekent dat hij niet compleet mat wordt. Zelf vind ik dit wel fijn, het staat wat natuurlijker, maar als je een vette huid hebt kun je misschien beter voor een matterende foundation gaan.

nRelate Posts and Homepage