10/17/2011

Pink Ribbon.

Elk jaar is het weer vaste prik: Oktober Pink Ribbon maand. De maand dat we met z'n allen even stil staan bij borstkanker. Overal zijn acties te vinden. Bijvoorbeeld de Geluksarmband, waarvan €4,46 naar de stichting gaat. Mocht je zelf nog niet hebben meegedaan, lees dan even verder.



In 2003 werd stichting Pink Ribbon in Nederland opgericht. Het doel is natuurlijk om borstkanker te bestrijden, omdat iedereen in zijn/haar leven wel een keer te maken krijgt met borstkanker. Misschien niet zelf, maar altijd wel iemand in je omgeving. 1 op de 8 vrouwen krijgen borstkanker, een enorm getal. Daarom moeten we in oktober lekker blijven doneren.

Als eerste is er de Geluksarmband. Ik heb hem zelf ook gekocht. Naast dat hij gewoon hartstikke leuk is, gaat er ook nog van de €9,95 bijna de helft naar het fonds. Zo kun je toch mooi even helpen. Je kunt hem hier bestellen.



Ook ligt er in de maand oktober het 'Pink Magazine' in de winkels. Een tijdschrift met borstkanker in de spotlights. Dit tijdschrift kost €5,95, en 100% gaat naar Pink Ribbon.

Verder zijn er natuurlijk heel wat initatieven. Ik heb bijvoorbeeld ook mijn pink roze gelakt, samen met waarschijnlijk heel wat anderen. Gewoon om te laten zien dat ik er bij stilsta, en dat ik het belangrijk vind. Lak ook je pink roze. Als je dat hebt gedaan zou ik het heel leuk vinden om te zien, dus mail een foto naar sweethippos@hotmail.com, of plaats een linkje in de comments.



Liefs, Marjolein

nRelate Posts and Homepage