10/29/2011

Zonder hun zou ik het niet redden.

Vandaag een blogpost met een ietwat dramatische titel. Maar hoe dramatisch het artikel is, valt zeker wel mee! Ik ga het vandaag namelijk hebben over mijn 'hulpjes' voor Sweethippos. Van elektronica tot programma's, ik ga ze vandaag allemaal behandelen. Ik heb helaas geen tijd gehad om zelf foto's te maken, dus helaas zouden jullie het moeten doen met plaatjes van internet...




Voorwerpen

Mijn computer is toch eigenlijk wel het allerbelangrijkste. Deze staat tenslotte rechtstreeks in verbinding met Blogger, en dus ook met Sweethippos zelf. Op mijn computer schrijf ik de artikelen, upload en bewerk ik de foto's en bekijk ik andere blogs op Bloglovin'. Ik zou nooit meer zonder mijn computer willen, maar stiekem wil ik toch heel graag een laptop...

Cliché.

Mijn Canon 550D is ook één van de belangrijkste dingen. Niet alleen voor de site, maar ook voor mezelf. Mijn grootste hobby is en blijft tenslotte fotograferen. Ik heb geen moment spijt van deze camera, omdat hij heel makkelijk in gebruik is (vind ik zelf, maar toch...) en de foto's zijn echt van goede kwaliteit. Ik gebruik hem nu alleen nog met de EF-S 18-55mm IS lens (de kitlens), en deze is prima voor productfoto's en dergelijke. Maar met één lens ga ik het niet uithouden: ik ben nu aan het sparen voor een Canon 50mm 1.8 II.



Dit schatje is nog maar een recente aankoop, maar hij is zó handig dat hij hier er ook bij hoort. Met de HTC Wildfire S tweet ik (heel makkelijk!), kan ik kleine blogpostjes schrijven, check ik mijn mail en ja, ik speel ook Angry Birds... ;) Dit kan natuurlijk ook allemaal op mijn computer, maar met deze is dat een stuk minder gedoe, omdat ik dat gewoon on the go kan doen!

Programma's

Met stip op nummer één staat Lightroom. Mán, wat ben ik blij met dit programma! Het is echt speciaal bedoeld om de foto's te bewerken, en dus niet manipuleren zoals je wel met Photoshop kan doen. Dit is echt een prima programma voor fotografen, en daar is het ook speciaal voor ontwikkeld. Mijn foto's worden met dit programma echt heel mooie en ik heb al vaak complimentjes gehad dat mijn foto's er zo goed uitzien!
GIMP is een tweede bewerkingsprogramma wat ik gebruik om collages en vele andere dingen mee te maken. Ik heb het een hele tijd niet gebruikt, maar ik wordt er nu wat handiger in en dan is het ook veel leuker om ermee te experimenteren! Het eerste plaatje van deze post is ermee gemaakt (het uitsnijden van de computer etc. is niet heel goed gelukt, daar moet ik nog heel erg op oefenen).

Tot slot Cyberlink Powerdirector 6. Dit is, zoals je aan het plaatje ziet, een videobewerkingsprogramma. Ik heb nog nooit iemand anders over dit programma gehoord, maar ik kan er aardig mee uit de voeten en dit programma doet wat nodig is om de filmpjes er een beetje oké uit te laten zien.

Websites


Blogger kennen jullie waarschijnlijk allemaal: met deze website wordt ongeveer de helft (denk ik) van de blogs mee gebouwd. Marjolein en ik kozen de eerste de beste site om ons blog mee te bouwen, en Blogger is een prima 'host'! Het werkt heel makkelijk en je kunt aardig uit de voeten met je layout aanpassen (ook als je geen Artisteer o.i.d. hebt).

Marjolein en ik gebruiken Photobucket om onze afbeeldingen up te loaden. Een lange tijd hebben we dit gewoon bij Blogger gedaan, maar op een gegeven moment gebeurde er iets waar we niet op hadden gerekend: onze ruimte was vol. Toen kwamen we gelukkig op Photobucket uit en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Het is heel makkelijk om met Photobucket je afbeeldingen op je blog / in een artikel te zetten!

Dan is er nog YouTube. Hier upload ik de filmpjes voor de site en bekijk ik filmpjes van andere bloggers. 

Dit waren alle dingen die ik gebruik om aan de site te werken! 
Waar onderhoudt jij je blog mee?
Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage