11/07/2011

Mijn drie nieuwe aanwinsten.

Ik heb de liefste opa van de wereld: hij weet dat ik heel veel van fotografie hou, en daarom heeft hij drie oude camera's van mijn oma en hemzelf voor me meegenomen. Ik ben gek op oude camera's (ik had er voorheen al twee) en natúúrlijk ben ik hier dan heel blij mee! Het zijn allemaal Agfa's. Ik had eerder nog nooit van dat merk gehoord, maar papa vertelde dat dat vroeg een van de 'het' merken was. Ik heb ze stuk voor stuk even voor jullie op de foto gezet!

Agfa Isolette.


Dit is mijn favoriet van de drie. Het is een Agfa Isolette en het is een ´blaasbalgcamera´. Tenminste, volgens mij heet het zo. Ik kon er niet zo veel informatie over vinden, maar ik weet wel dat hij werd gemaakt in de jaren '60.





De tweede camera is een Agfa Silette en ziet er wat 'normaler' uit, maar is nog steeds supervintage! Deze stamt ongeveer uit 1968.


De camera die ik als laatste ga laten zien is de Agfa Clack. Wat een dikkertje! Hij ziet er echt heel grappig uit. Deze komt net zoals de andere twee uit Duitsland en hij werd gemaakt vanaf 1954.

Helaas doen ze het niet goed meer. Of de coating van de lens is eraf, of de sluiterknop faalt... Maar dat maakt me écht niet uit, want ze zullen vast heel mooi op een plankje staan met mijn andere vintage cameraatjes.

Ik ben heeeeel erg blij met mijn nieuwe schatjes. Dank je wel opa!

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage