11/22/2011

Music Time | Herfstnummers

Er zijn natuurlijk kerstnummers, zomernummers, maar ook herfstnummers. Vandaag deel ik mijn favoriete herfstnummers, die je lekker kunt luisteren als je met een gezichtsmaskertje in je bed een tijdschrift ligt te lezen.

Als eerste het geweldige nummer van Gotye. 'Somebody that I used to know'. Elke keer dat ik dit nummer hoor krijg ik opnieuw kippenvel, en ik vond het dan ook leuk dat ze dit nummer bij de finale van HNTM gebruikten. Ken je hem nog niet? Shame on you, ga hem snel luisteren.

Dit liedje werd op de radio omschreven als een echt 'herfstnummer', wat ik wel waar vind. Ik vind het een geweldig nummer, zó mooi als zij kan zingen. Kippenvel. Kippenvel. Kippenvel! 

En dan dit liedje. Dit nummer heeft ook nog een zielig verhaal. Het gaat geloof ik over een meisje die gedwongen is om hoer te zijn. Een heel zielig, maar mooi nummer. Ik kan me bij dit nummer heel goed indenken in het meisje, ofzo. 



Vorig jaar had ik een rotjaar, en dit nummer heeft me elke keer weer erbovenop geholpen. Klinkt dramatisch, maar het is echt zo. :D Nu zit ik gelukkig weer veel beter in mijn vel, maar nog steeds vind ik dit de ultieme herfstsong.

Het zijn er niet zoveel, maar voor vandaag wel weer even genoeg. 

Hebben jullie nog leuke (herfst)nummers tips voor mij? 

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage