12/13/2011

Boek | 500 Cupcakes


Ik hou van alles wat zoet en taartig is, en ik hou er al helemaal van om dit zelf te bakken. '500 Cupcakes' stond dan ook hoog op mijn Sinterklaas-wishlist. En ik kreeg hem! Hij staat bomvol leuke cupcake recepten, die volgens mij niet erg moeilijk te maken zijn. Voor elke gelegenheid staat er wel één in, dus als je geen inspiratie hebt voor een kadootje kun je altijd lekker cupcakes geven. Hier laat ik jullie wat leuke foto's zien die in het boek staan, en deel ik mijn mening over dit boek.


Bovenstaand cakeje hoort zeker bij mijn favorieten van dit boek. Zoals je ziet is er maar een klein stukje recept, wat meestal betekent dat het lekker simpel te maken is. Ook is het recept voor 18 cupcakes, zodat je even vooruit kunt. Als je minder wilt kun je natuurlijk altijd het recept delen door 2. 



Aan het begin van het boek staan een aantal bladzijden met basistips en dingen die je moet weten voor je gaat bakken. Bijvoorbeeld welk keukengerei je nodig hebt, en hoe je het beste de cakejes kan garneren (en met welke materialen).






Aan het eind van elk hoofdstukje staan varianten op de basiscakejes. Leuk, want dan kun je vaak je favoriete cupcakes maken en toch elke keer wat nieuws proberen.



Er staan zelfs cupcakes met bloemen in. Bijvoorbeeld hierboven, waar je een gedroogd lavendelblaadje op moet doen. Ziet er leuk uit toch? 


En dan heb je ook nog de 'Madeleines'. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat zo zou kunnen maken, maar het staat vast duidelijk in het boek. Lekker lijkt het me wel! 


Dit boek verkopen ze bij heel veel boekhandels, maar ik heb hem laatst ook bij de HEMA gezien. De prijs ligt tussen de €5 en de €10. Ik ga er vast vaak iets uit maken. En dan houd ik jullie natuurlijk op de hoogte.

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage