12/08/2011

Hoe ik deze donkere dagen doorkom.

Het is weer december, tijd voor de feestdagen, sneeuw en warme chocomel. Maar het is niet alleen maar feest, want de dagen worden weer korter en koud. Omdat ik in de winter altijd een beetje in een dip raak probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te doen en te genieten van het binnen zitten en relaxen.
Made By Dad


Relax
Als ik thuiskom van school heb ik vaak koude handen en koude voeten. Dit duurt even voor het is opgewarmd, en daarom ga ik vaak als ik thuis ben even bij de verwarming zitten om op te warmen. Met een beker warme chocomel natuurlijk, want dat is mijn favoriete 'snack' in deze tijd. Ook doe ik lekker mijn pantoffels aan.


Opstaan
Nu denk je misschien: Hoe kun je de winter overleven door op te staan? Nou kijk, als mijn wekker gaat draai ik me het liefst nog tien keer om, maar omdat ik weet dat het dan alleen maar haasten wordt (= een chagerijnige bui) moet ik van mezelf binnen vijf minuten na de wekker onder de douche staan.

Bergen tijdschriften en cupcakes
Als ik me in de zomer verveel, ga ik naar buiten. Als ik me in de winter verveel ga ik iets lekkers bakken of een tijdschrift lezen. Op de bank, onder een dekentje. Heerlijk toch?



♥ Accessoires 
Ik vind mutsen en shawls erg leuk, maar in de zomer is het hier natuurlijk veel te warm voor. Daarom ben ik in de winter altijd blij dat ik mijn wanten, muts en shawl weer tevoorschijn kan halen. En dan koop ik het liefst drie van elke soort.

Go outside
Elk jaar hoop ik weer dat er in de kerstvakantie lekker veel sneeuw ligt. Als dat zo is, bel ik Floor op om te gaan sleeën, foto's maken in de sneeuw of schaatsen. Of ik ga met mijn zusje. Al die dingen vind ik ontzettend leuk om te doen, en na een middagje buiten zijn is de frisse kleur weer terug op mijn gezicht. Op die manier vind ik winter helemaal niet erg!

Smeren maar
Bodybutter, lippenbalsem en handcrème. Mijn favorieten in de winter/herfst.

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage