12/30/2011

Sparen Sparen Sparen

Ja, ik ga sparen, ben aan het sparen eigenlijk. Voor een mooie, nieuwe camera. Namelijk de Canon EOS 1100D, een spiegelreflex. Ongeveer 2,5 jaar heb ik me gered met mijn roze Samsung, die je hieronder ziet. Lees verder als je wilt weten waarom ik ga sparen.


Floor, en ook papa, hebben allebei al zo'n mooie camera. Je kunt wel begrijpen dat ik af en toe papa's camera leende. De laatste tijd kreeg ik de kriebels, en bijna alle blogfoto's zijn de laatste tijd gemaakt met papa's Canon. Ik merkte dat het foto's maken geen moment van irritaties meer was, maar ik vond het echt leuk om te doen. Ongeveer een halfuur lang zette ik de producten op de foto. En ik vond het leuk. 

Ik had al een tijdje in mijn hoofd dat ik een nieuwe camera wilde. Eerst was de Olympus PEN mijn doel, een zogeheten 'systeemcamera', oftewel, een compactcamera met verwisselbare lenzen. Msnnend met Josephine deed mij twijfelen. 'Neem toch gewoon de Canon.' zei ze. En daarom ben ik nu aan het sparen voor de spiegelreflex, omdat ik vond dat ze wel gelijk had. Hij is wel zwaar, maar ook daar zet ik me wel overheen, en dat hij groot is, tsja, is dat zo erg? Ik krijg er wel veel betere foto's van, en veel meer plezier in het fotograferen. 

Voor de mensen die niet weten hoe de Canon EOS 1100D eruit ziet, hieronder een plaatje. 

Nu heb ik gelukkig een goed baantje bij de Albert Heijn, dus ik denk dat ik eind januari de camera al wel in mijn bezit heb. Tot die tijd jat ik die van mijn vader nog wel even.

Welke camera heb jij? En waar ben jij voor aan het sparen?

Liefs, Marjolein

nRelate Posts and Homepage