1/08/2012

Addicted | Academicus Vampyrus boeken


Academicus Vampyrus, een serie waar ik twijfelend aan begon, maar na het eerste boek verslond ik de tweede, de derde, de vierde en de vijfde. Ik heb hier al eens eerder verteld over deze boeken. Maar omdat dat verhaal nogal onsamenhangend was, en ik nu de boeken nog leuker vind, besloot ik nog een keer iets te schrijven.



De spannende serie bestaat uit 6 boeken, waarvan ik er nu 4.5 gelezen heb. Allemaal weer even leuk, hoewel ik na het lezen van anderhalf boek uit deze serie toch even een break nam en begon in iets anders. 

De boeken gaan over Rose en haar beste vriendin Lissa, die door een bijzondere gave van Lissa een verbondenheid hebben. Rose kan 'in het hoofd' van Lissa, en weet zo altijd wat Lissa voelt. Dat is erg handig, omdat Rose Lissa moet beschermen. Lissa is namelijk een koninklijke soort vampier, ook wel 'Moroi' genoemd. Rose is een 'Dhampier', half mens - half vampier. Dhampiers zoals Rose weten bij hun geboorte al dat het zijn/haar taak is om de koninklijke vampiers te beschermen. Hiervoor krijgen zij een opleiding op de Academie, waar ze naast gevechtstrainingen gewone lessen volgen, samen met de Moroi. 
Volg je het nog?

Om duidelijk te maken waar de boeken precies over gaan heb ik de achterkanten gefotografeerd. Dus als je nieuwsgierig bent..

Boek 1, het boek waarin Lissa en Rose terugkeren naar de academie en de lessen weer oppakken. Rose krijgt een erg knappe leraar, en het is moeilijk om de liefde te negeren.

Boek 2, het boek vol gevaren. Hierin gaan ze met z'n allen op verplichte skivakantie, waarin de vonk tussen Dimitri en Rose echt overspringt. 

Boek 3, waarin ik aan het eind stiekem een traantje wegpinkte. Zo mooi, zo goed geschreven! Dit boek is mijn favoriet van de serie, en door dit boek wilde ik verder lezen. 

Boek 4, In dit boek gaat Rose opzoek naar haar geliefde Dimitri, met wie het slecht is afgelopen tijdens het gevecht met de 'duistere ondoden' , de 'Strigoi'. Een boek waarin Rose moet kiezen tussen haar veiligheid en haar liefde. 

Boek 5, tsja, hier kan ik eigenlijk nog niet zoveel over vertellen, omdat ik hem nog niet uit heb. 

De boeken kan ik allemaal erg aanraden aan mensen die van een kruising tussen 'waargebeurd'  en 'science fiction' houden. Oftewel, vampierboeken. Vergis je niet, dit is écht heel anders dan de Twilight-saga. Waar Twilight soms toch vrij depressief en langdradig is, zijn deze boeken juist snel en optimistisch. 

En, lijken deze boeken je leuk? Of sla je ze toch liever over? 

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage