1/14/2012

Essence | I ♥ Stage eyeshadow base

Ik heb de eer om de 500e post te schrijven. Hurray!


De oogschaduwbasis van de Hema vind ik helemaal prima, maar natuurlijk vind ik het nooit erg om nieuwe dingen te proberen. Het liefst wilde ik niet meteen op de dure tour gaan à la Urban Decay of Too Faced, dus ging ik voor very cheap, namelijk de oogschaduwbasis van Essence. Hij ziet er op het eerste gezicht prima uit, met zijn simpele, maar leuke verpakking.

Ook de applicator is erg handig. Het is een 'lipgloss-applicator' waarmee je gewoon een klodder op je oogleden smeert. Het hoeft dus niet bijzonder te zijn omdat je verder toch je vingers gebruikt om het te verdelen over je ogen! Wel zit er aardig veel product op de applicator (in ieder geval meer dan op de oogschaduwbasis van de Hema), waar je wel een klein beetje mee uit moet kijken omdat bij oogschaduwbasis het makkelijk less is more kan zijn. Met de hoeveelheid product dat op de applicator zit kun je makkelijk twee ogen doen (en dan blijft er nog product over).



Wat ik erg belangrijk vind bij een oogschaduwbasis is dat hij je oogschaduw de hele dag lang laat zitten, en het liefst versterkt hij de oogschaduwkleur die je opbrengt ook nog eens. Ik heb hem een aantal keer getest, maar helaas werd ik van het resultaat spreekwoordelijk niet warm of koud.
Ik deed de bekende oogschaduwbasis-test. Een kleurtje oogschaduw zónder basis naast een kleurtje mét basis. Voor de test pakte ik maar liefst twee kleuren uit het 88 Metal Mania palette erbij.




Links zonder basis, rechts met.

Zelf zie ik geen verschil tussen beide kanten, ook niet in real life. Dit vind ik stiekem toch wel een minpunt, omdat de oogschaduwbasis van de Hema wél zorgt voor een betere pigmentatie. 
Dan brak nu de tijd aan om te oordelen over hoe lang mijn oogschaduw bleef zitten met deze oogschaduwbasis. En ik moet zeggen, het heeft me teleurgesteld. 's Ochtends rond half tien deed ik mijn make-up, en dit heb ik er ongeveer tot half twaalf 's avonds op laten zitten. Tot mijn teleurstelling was de oogschaduw gaan creasen en zat het overal. Ik heb het meerdere keren getest, onder redelijk normale omstandigheden (geen regen etc.) en ook steeds met andere oogschaduws. Maar het resultaat bleef hetzelfde.

Ik had beter verwacht van deze oogschaduwbasis, zeker omdat Marjolein hem wel fijn vond. Of het ligt aan mij, aan Marjolein, aan de basis zelf óf een combinatie van deze drie, maar voor mij werkt deze oogschaduwbasis niet. Ik zou hem daarom ook niet opnieuw kopen, maar die van de Hema wel.

De Essence I ♥ Stage eyeshadow base is te koop bij de Kruidvat voor rond de €3,- .

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage