1/19/2012

Mijn favo (gratis) apps voor Android.


Sinds ik mijn HTC Wildfire S heb ben ik nogal geobsedeerd. Ik check om het kwartier Twitter, Facebook en Wordfeud, en als het nog even kan dan lees ik ook nog wat blogjes op Bloglovin'. Met een Android-toestel kan je zoveel dat het me soms wel even duizelt.
Waarschijnlijk is het al duidelijk wat mijn favoriete (gratis) apps zijn voor mijn mobieltje, maar ik ga ze toch nog even op een rijtje zetten zodat jullie ook mee kunnen genieten!

De apps / widgets die ik het meest gebruik staan allemaal op mijn startpagina. Je ziet dingen zoals Wordfeud, Camera360, Tweetdeck en Bloglovin'. Op deze manier kan ik snel bij mijn favoriete apps komen zonder dat ik mijn hele menu hoef door te bladeren!



Ik begin met Wordfeud. Als je hier eenmaal aan begonnen bent, dan wil je niet meer van dit verslavende spelletje af! En ja, het is eigenlijk gewoon Scrabble op je telefoon, maar nu kun je op je gemakje spelen. Op dit moment heb ik maar drie spellen open staan, maar ik had een moment waarop ik met vijftien mensen tegelijk aan het spelen was. Addicted much?


Wat vooral erg handig is aan dit mobieltje, is dat ik kan Twitteren, overal en nergens. Voordat ik dit mobieltje had moest ik eerst op de computer gaan kon ik twitteren. En doordat ik nu Twitter met een druk op het scherm aan kan zetten, twitter ik ook veel meer. Ik gebruik dit de Twitter-widget die al standaard op mijn mobiel zat, maar Tweetdeck. Dit ziet er veel mooier uit en is heel handig door de colums!


Dan heb je nog Sleep Talk Recorder. Je hebt het vast wel voorbij zien komen. Dit appje neemt op wat je zegt - maar dan in je slaap! Ik zet hem elke nacht aan (vergeet hem niet aan de oplader te hangen, want het vreet je batterij wel helemaal op), maar helaas heb ik verder nog niks gehoord dan mijn krakende bed en mijn (zachte, dat wel) gesnurk. Maar ik geef niet op!


Dan nog een appje die jullie waarschijnlijk niet kennen: OnkyoRemote. Je zal wel denken, 'wat de hek is dit?!'. Nou, dat zal ik je vertellen. Thuis hebben wij als versterker voor de tv een zogenaamde 'Onkyo'. En dit is niet een gewone versterker, nee, maar er zit ook een WiFi aansluiting aan waardoor je alle liedjes van Spotify kunt afspelen (dit kan alleen met een betaald account). Superhandig, want je hebt geen cd's meer nodig! En natuurlijk kun je met dit appje ook gewoon de versterker bedienen als de afstandsbediening weer eens kwijt is ;)


Dan de app die zeker kans maakt in de categorie 'Beste Camera-app', is Camera360. Dit lijkt erg op Instagram voor de iPhone / iPod / etc. ! Je hebt talloze effecten om uit te kiezen en dan heb je ook nog allemaal andere functies zoals 'tilt-shift' en frames. 
Ook Bloglovin' is nog zeker het vernoemen waard! Dit is een heel handige app om even snel al je ongelezen blogjes te bekijken. Maar wil je blogs followen, unfollowen of posts liken, dan kan je toch beter even op de computer gaan ;)

Vlnr. Wordfeud, Camera360, WiFi, SilentMode, Berichten, Tweetdeck, Internet en Bloglovin'

Dan heb je nog appjes als Blogger, YouTube en Angry Birds, maar deze vond ik niet de moeite waard om in dit artikeltje te zetten. Natuurlijk zijn ze wel erg leuk en handig ;)

Wat zijn jouw favoriete apps, en heb je nog aanraders?

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage