2/13/2012

Floor is een rock-chick?

Onze bezoekers die ons al wat langer volgen weten vast wel dat ik gek ben op rock-muziek. Daar bovenop speel ik ook nog eens gitaar, hou van leren jasjes en zware eyeliner! Eigenlijk zou je mij dus gewoon kunnen omschrijven als een rock-chick. En nee, ik ga jullie niet weer vertellen over welke muziek ik nou zo leuk vind, maar ik ga jullie wel wat laten zien en horen over wat voor muziek ik speel op de gitaar! Dit loopt namelijk best uiteen, en daarom leek het me wel leuk om te laten zien.

Stairway to Heaven | Led Zeppelin

Dit lied vind ik niet alleen heel mooi om te horen, maar ook om te spelen. Het is niet te moeilijk, rustig, maar toch raakt het me heel erg. Dit vind ik wel een van de mooiste liedjes die er bestaan. En als je even doorspoelt naar 5:45, dan hoor je ook de solo. En die vind ik toch mooi! Ik kan hem ook zo ongeveer spelen, al kost dat wel wat meer moeite dan de begeleiding.


Sink the Pink | AC/DC




Van dit liedje word ik op de een of andere manier altijd vrolijk, en dus al helemaal als ik het zelf speel! De begeleiding en akkoorden die AC/DC gebruiken zijn niet te moeilijk, dus de liedjes zijn te doen. Alleen aan de solo's moet ik me nog wagen...

Sweet Child O' Mine | Guns 'n Roses

Zelfs als je niet van rock houdt ken je dit nummer wel. Het is vooral heel bekend om zijn intro, wat de hele tijd in je hoofd blijft zitten. En lucky me: ik kan het spelen!

Spanish Guitar | Gary Moore

Het laatste liedje is vrijwel onbekend en ook totaal iets anders dan de vorige nummers, maar toch vind ik het leuk om hem de spelen. In het begin toen ik dit liedje voor gitaarles opkreeg dacht ik 'Hmm...', maar nu ik hem helemaal kan is het toch wel tof om zo'n liedje neer te zetten! Dit is ook het nummer wat ik ga spelen op de voorspeelavond van gitaar, dus dat wordt nog wat ;)

Spelen jullie een instrument? En zo ja, wat vind jij leuke liedjes om te spelen?

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage