2/05/2012

FOTD How to | Rock 'n Roll Pink

Ik vind het altijd erg leuk om door tijdschriften te bladeren en inspiratie op te doen voor leuke ooglooks. In de nieuwe Cosmogirl! zag ik een mooie roze look, die ik besloot na te maken. Ik vond hem de eerste keer zo geslaagd, dat ik besloot hem nog een keer te maken voor jullie. Een echte tutorial is het niet, maar ik heb er een paar stappen bij gezet. Sorry dat het artikel zo laat is, maar eerder had ik even geen tijd, en helemaal niets vond ik ook niet zo leuk. Hierbij dus alsnog.



Voor deze look heb ik het Sleek Oh So Special palette gebruikt. Hier zitten mooie kleuren roze in. Ik heb nummertjes gezet in de kleuren die ik heb gebruikt. Hieronder komt een stapsgewijze uitleg. Bij stap 1 gebruik ik kleur 1, bij stap 2 kleur 2 enzovoort. 
  1. Breng de roze kleur aan op je ooglid, en werk het naar boven uit. Ik heb dit met mijn vinger gedaan, omdat ik het zo het best kon uitvegen. Begin bij de wimperrand, en veeg het langzaam naar iets boven je crease uit. 
  2. Met de lichtere roze creeër je diepte in de look. Ik heb deze kleur een beetje op mijn crease aangebracht, en in mijn buitenste ooghoeken.
  3. Met de witte kleur open ik de look. Deze breng ik onder mijn wenkbrauwen aan, zodat de roze kleur overloopt in de witte kleur. Ook een beetje in je binnenste ooghoeken opent de look mooi.
  4. Deze roze (of een andere lichte kleur met shimmer) heb ik een beetje aangebracht in mijn buitenste ooghoeken. Hier zit niet veel kleur aan, maar vooral de shimmer is zichtbaar. Je kunt er ook voor kiezen deze stap weg te laten.
Nu je de oogschaduw hebt aangebracht gaan we verder met een  zwart oogpotlood. Deze breng je voorzichtig, maar wel vrij dik aan onder je oog. Daarna heb ik hem vervaagd met een kwastje.



En als laatste krul je je wimpers en breng je een dikke laag mascara aan. Voor een extra Rock & Roll effect niet in één keer heel veel mascara, maar steeds even wachten tot het laagje droog is, zo krijg je veel zwartere wimpers. Je ogen zijn nu klaar. 

Daarna heb ik nog een nude lipgloss opgedaan, om de look helemaal af te maken. Daarna ben je klaar.


Wat vind je van deze look? 

Liefs, Marjolein

(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage