2/07/2012

Mijn 'Citytrip-Wishlist'

Steden zijn om te shoppen, en omdat je leuke dingen kunt bekijken. Ik woon op het 'platteland', maar in de stad geniet ik ook volop. Toch zou ik niet in de stad willen wonen. Ik word namelijk ook erg blij van de bossen, weilanden, frisse lucht en rust van Noord- Drenthe. Maar shoppen, dat kun je in mijn dorpje niet goed. Je hebt er wel de basis-winkels, maar om te shoppen moeten we toch naar Groningen, maar daar ken ik alle bezienswaardigheden zo onderhand wel. Om een lang verhaal kort te maken: ik wil nog naar veel steden, zowel in Nederland als in de rest van de wereld. Check hieronder mijn lijstje steden buiten Nederland.


Op 1 staat sowieso, niet aan te twijfelen, écht New York. De hoge gebouwen, overal mensen, verschillende mensen, de cultuur, de winkels. Alles spreekt me aan. Dit is niet iets waar ik binnen nu en een jaar kom, maar gewoon óóit wil ik er heen. 

En ook wil ik heel graag nog een keertje naar Hong kong. Deze stad lijkt me gewoon prachtig bruisend, en de cultuur is daar denk ik zó anders dan hier. Me wants.



En verder wil ik nog graag naar Stockholm. Op de een of andere manier heb ik iets met Zweden, zonder dat ik er ooit geweest ben. Het lijkt me gewoon erg mooi. 

Barcelona wil ik ook nog heel graag een keer heen. Strand, stad ALLES. En happy me, waarschijnlijk ga ik aankomende herfst naar Barcelona. 

Parijs en Berlijn zijn steden waar ik beide al een keer geweest ben. Vooral Berlijn heeft mijn hart gestolen, en daarom wil ik graag nog een keer terug. Parijs viel me toen een beetje tegen, maar dat kwam ook doordat we op 3/4 uur rijden van de stad op een camping zaten. Daarom wil ik terug, omdat ik het niet vind kloppen dat ik Parijs niet zo leuk vond. 

Op bovenstaande foto zie je Praag, een stad waar ik ook erg graag heen wil. Praag staat bekend als hele mooie stad, waar je ook leuk en niet te duur kunt winkelen. 

Verder wil ik buiten Nederland nog graag naar Londen, Milaan, Rome, Münster en nog veel meer.
Ik heb dus nog heel wat af te reizen, en naast steden heb ik ook nog heel wat landen die ik graag wil bezoeken, Thailand bijvoorbeeld. Of Indonesië, Turkije, Australië. Ach, dromen mag toch?

Welke steden/landen wil je nog graag bezoeken? 

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage