2/14/2012

Review O.P.I | Start to Finish top-, basecoat en nagelversterker

♥ Allemaal een hele fijne valentijnsdag ♥
Bij een halfjaar abonnement op de Elle kreeg ik een heel leuk O.P.I pakketje, met daarin onder andere deze drie in één nagellak. Deze 'Start to Finish' nagellak van O.P.I kan namelijk gebruikt worden als top- en basecoat, én versterkt ondertussen ook nog eens je nagels. Klinkt allemaal goed, maar is dat het ook? Ik vind van wel! Lees maar mee om erachter te komen waarom deze nagellak fijn is.

Deze 'Start to Finish' bevat 15 ml, en heeft een doorzichtig flesje. Het flesje zelf is vrij normaal, maar omdat hij zo groot is en een mooie matten dop heeft, ziet het er ergens toch luxe uit. 



Ik ga per onderdeel kijken of deze 'nagellak' goed zijn werk doet.

Basecoat
Een basecoat is erg belangrijk, omdat je hiermee nagelverkleuring voorkomt, en bovendien kun je hiermee je nagellak langer laten zitten. In ieder geval, als je een goede basecoat gebruikt. Per persoon verschilt het wel een beetje, bij mij blijft nagellak over het algemeen niet zo lang zitten. Bij sommige nagellak kan ik het er zelfs na een paar dagen al vanaf trekken. Ik heb deze basecoat nu al een tijdje gebruikt, en hij bevalt me erg goed. Hij pakt mijn nagels goed, en hecht hier ook echt aan vast. Sinds het gebruik van deze basecoat kan ik de nagellak niet meer van mijn nagels aftrekken. Op dit gebied bevalt de 'Start to Finish' me dus erg goed. 

Topcoat
Een topcoat gebruik ik eigenlijk lang niet altijd, tot ik met deze topcoat een testje deed. Op mijn ene hand smeerde ik alleen basecoat en nagellak, op mijn andere hand ook topcoat erover. Het eerste verschil zag ik meteen: wat heeft deze topcoat een prachtige glans. De hele tijd dat ik de nagellak draag blijft er een mooie glans over zitten, zelfs als ik al een paar dagen dezelfde lak draag.
Ook blijft met deze topcoat mijn nagellak wel echt langer zitten. Waar bij mijn hand zonder topcoat meteen chips kwamen, bleef de hand met deze 'Start to Finish' een paar dagen goed zitten. Pluspunt twee is binnen dus!



Nagelversterker
Ik heb periodes, soms heb ik zwakke nagels, soms heb ik sterke nagels. Op het moment dat ik zwakke nagels heb, breken ze allemaal af en weet ik dat ik ze allemaal goed moet afvijlen. Mijn werk bij de Albert Heijn werkt niet echt mee, want alle dozen openscheuren doet niet veel goeds voor mijn nagels (en nagelriemen). Of mijn nagels met 'Start to Finish' echt sterker worden, weet ik niet. Ik merk eigenlijk weinig verschil. 

Natuurlijk is de droogtijd van een topcoat ook erg belangrijk. Deze topcoat is volledig gedroogt in iets meer dan vijf minuten, dus nog wel vrij snel. Er bestaan natuurlijk sneller drogende topcoats, maar omdat deze 'Start to Finish' niet belooft dat hij snel droogt, vind ik dit ook niet echt een punt van kritiek, maar voor mij is deze droogtijd prima. 

Al met al vind ik dit een erg fijne topcoat. Ik zet nog even op een rijtje voor jullie wat plus en minpunten zijn, voor het geval jullie het al vergeten zijn / geen zin hadden om dit hele verhaal te lezen. 
+Verlengt houdbaarheid nagellak
+Glans
+Droogtijd
-Prijs (€17,95)
-Versterkt nagel nauwelijks

Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage