2/01/2012

Wednesday's Opinion | Mannen & Make-up?

Gisteren hebben we aangekondigd dat we vanaf nu elke woensdag jullie eens even flink aan de tand gaan voelen! In Wednesday's Opinion leggen we jullie een stelling voor, waar jullie dan jullie mening over kunnen geven in de comments, en natuurlijk op elkaar kunnen reageren. Ook wij zullen onze mening geven!

Voor deze week hebben we deze stelling uitgezocht:




Op internet en op tv kom je het steeds vaker tegen: mannen die make-up dragen. Kan dit volgens jou, of kunnen de mannen make-up beter aan de vrouwen overlaten?

Floor
Natuurlijk snap ik dat mannen het ook leuk kunnen vinden om zichzelf eens lekker in te smeren met een crèmepje of toch liever die puistjes willen bedekken. Ik snap het natuurlijk ook nog als je make-up opdoet omdat dat hoort bij je leefstijl. Toch begin ik het al aparter te vinden als 'gewone' mannen hun hele gezicht gaan insmeren met foundation of een beetje blush opdoen voor een gezonde blos. En ik vind het helemaal gek als er dan ook nog wat lipstick of oogschaduw opgedaan wordt. Misschien ligt het gewoon aan wat ik gewend ben en ben ik niet in voor nieuwe dingen, maar naar mijn mening is make-up voor vrouwen en niet voor mannen. Aan de andere kant respecteer ik het gewoon als mannen make-up willen dragen: ik beslis daar tenslotte niet over, en zij wel.

Marjolein
Mannen en make-up? Wow, ik zou denk ik wel even schrikken als ik een man zou zien met oogschaduw, mascara, lipstick en… nagellak. Maar dat betekent niet automatisch dat ik het helemaal met de stelling eens ben. Ik vind dat mannen best een beetje make-up mogen dragen, zolang ze niet te ver gaan. Als een man een onregelmatige huid heeft, wie zijn wij (vrouwen) dan om hem te verbieden om een beetje foundation op te doen? Er komen wel steeds meer mannen collecties, zoals nagellak, maar dit vind ik niet mooi. Het optutten hoort gewoon bij de vrouw, dat is al zo zolang er mannen en vrouwen bestaan volgens mij, en dat gaat ook niet in grote mate veranderen. Ik kan me echt niet voorstellen dat het straks zover komt dat een man advies vraagt bij de INGLOT, of al zijn geld uitgeeft aan mascara. 

En nu zijn we heel erg benieuwd naar jouw mening over deze stelling? Ben je het ermee eens, of oneens? Vertel het in de comments!

Liefs, Floor en Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage