3/27/2012

Sieraden met een herinnering

Ik heb redelijk veel sieraden. Sieraden die ik vaak draag en minder vaak draag. Ik heb een aantal sieraden die een herinnering met zich meebrengen, of die een betekenis hebben. Dramatische herinneringen zijn het niet, maar toch vind ik het leuk om jullie eens te laten zien welke sieraden iets voor me betekenen. 


Als eerste zie je mijn Pandora armband. Deze heb ik nu denk ik vijf jaar. Ik heb nu veertien bedeltjes, en de meeste daarvan heb ik op verjaardagen gekregen. Niet elk bedeltje heeft een speciale betekenis voor me, maar ik heb bijvoorbeeld een koe, omdat een koe mijn lievelingsdier is. Ik weet wel van ongeveer elk bedeltje van wie ik het gekregen heb en wanneer. Ik hecht hier wel waarde aan. Laatst was ik hem vergeten in de gymzaal, en ik baalde ontzettend. Gelukkig hing hij er een dag later gewoon nog.

Deze ring heb ik nu al 2,5 jaar elke dag om. Ik heb hem gekregen voor mijn veertiende verjaardag. Hij is van Ti Sento, en ik vind hem echt heel mooi. Hij is subtiel, maar toch met leuke steentjes. Zonder deze ring voel ik me echt kaal. 

Nog een ring, maar deze kreeg ik twee jaar later: op mijn zestiende verjaardag. Ik vind het leuk om zulke ringen te hebben, omdat die toch een soort herinnering met zich meenemen. De dag dat ik jarig was herinner ik me hierdoor nog goed. Deze ring is ook van Ti Sento. Ik heb hem niet elke dag om, maar zeker wel vaak.

Misschien had je er vroeger ook wel eentje: Een bedelarmbandje. Elk jaar op mijn verjaardag kreeg ik een nieuw bedeltje, waardoor ik het aantal bedeltjes had als ik mijn leeftijd. Ik ben er blijkbaar op mijn zesde mee gestopt, want ik heb zes bedeltjes. Hij past nu allang niet meer om mijn pols, maar weggooien ga ik hem nooit.

Sommigen van jullie zullen wel weten dat ik dwarsfluit speel. Ik heb dan ook een kettinkje met een fluitje eraan, die ik ongeveer 5 jaar achter elkaar heb gedragen. Nu vind ik hem niet meer zo mooi, maar ik vond het altijd erg leuk, omdat het bij me paste. Eerst hing er ook nog een turnstertje aan, waardoor je direct kon zien wat mijn hobby's waren.

Dit waren mijn sieraden met een belangrijke waarde of herinnering.

Heb jij ook zulke sieraden? Tell me. 


Liefs, Marjolein
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage