4/05/2012

Picture Moments #11 | Random Snapshots


Wauw, de laatste 'Picture Moments' plaatste ik alweer aardig lang geleden: in begin januari om precies te zijn! Sinds die tijd heb ik eigenlijk weinig 'vrij werk' meer gemaakt. Meestal waren mijn foto's voor mijn 100 Snapshots project! Helaas loopt het project nu een beetje vast. Ik wil er nog mee door hoor, graag zelfs, maar ik heb het even op een laag pitje gezet. Er moeten ideeën uitgewerkt worden en dat kost wat tijd kan ik je vertellen! Toch heb ik de afgelopen maanden wel een paar foto's gemaakt die het waard zijn om te laten zien. Ik ga allereerst verder met drie snapshots die ik nog voor elkaar heb weten te krijgen.

90. Trapped


Dit is 'Trapped'. Bij dit woord kan je aan heel veel dingen denken, maar ik dacht aan verstikking, aan opgesloten zitten. Ik ben uiteindelijk niet zo blij met deze foto, hij had zeker beter gekund! Toch ben ik er aan de andere kant ook wel weer blij mee, omdat er totaal iets anders uitkwam dan ik gewend ben van mezelf.

82. Hazy






Met 'Hazy' ben ik erg blij. Voor mijn gevoel heb ik goed de sfeer vast kunnen leggen van mist, en ik vind de kleuren erg mooi bij elkaar. Helaas is de scherpte niet helemaal zoals ik heb gewild, zoals wel vaker het geval is. Het is vaak nog erg lastig om foto's spot-on scherp te krijgen met mijn 50mm f/1.8!

34. Vein


'Vein' was een lastige. Hoe kun je nou goed een foto maken van aderen? Geïnspireerd door deze foto besloot ik maar zelf aderen te 'maken'. Het tekenen was aardig gelukt, maar de compositie had toch beter gekund. Ik moet misschien toch wat meer nadenken over mijn foto's, hoe ik ze maak!

Dit waren helaas alle snapshots die ik heb gemaakt sinds 3 maart. Veel te weinig! Ik loop langzamerhand erg achter wat mijn planning betreft ;) Maar in de vakanties ga ik het hopelijk allemaal inhalen!
Ik ga nu verder met 'gewone foto's', foto's die ik niet voor mijn project heb gebruikt, gewoonweg omdat ze niet bij een thema pasten!


Ik ben de laatste tijd erg fan van 'tweeluiken', dus ook hier weer één. Ook hier had ik weer moeten letten op de scherpte (hoewel Tumblr de kwaliteit van de foto's wel heeft verslechterd).

I Call Her Sunshine

Veel foto's van mezelf, niet? Ik ben denk ik gewoon nog te schijterig om zelf modellen te zoeken! Dit zelfportret maakte ik in mijn achtertuin met mijn nieuwe afstandsbediening. De avondzon scheen erg mooi, en daar moest ik even gebruik van maken!

Can You Hear Spring Calling?



De bloesem kwam langzaam in bloei in onze achtertuin. Heerlijk! Een teken dat de lente weer aanbreekt. Ook hier weer: scherpte (zo lastig!). Ik vond deze foto verder goed gelukt omdat ik de kleuren prachtig vind. Wel een tikje overbelicht, maar bij deze foto vind ik het niet erg. Het straalt lente uit!

Wil je op de hoogte blijven van mijn foto's? Volg mijn fotoblog Memorable Thoughts dan op Bloglovin'!

Liefs, Floor
(sweethippos@hotmail.com)

nRelate Posts and Homepage