5/15/2012

Hardlopen | Likeaboss

Degenen die mij via Twitter volgen hebben al een aantal keren iets in de zin van: 'Ik ga hardlopen', 'Hardlopen #likeaboss', 'Haaaardlopen' of wat dan ook voorbij zien komen. Yes, it's true: ik ben begonnen met hardlopen. Tot nu toe heb ik 7 trainingen gehad, waar ik vandaag een kort verslagje van ga maken.

Ik ben eigenlijk aangestoken door Soesja en Sharon. Meerdere keren las ik op hun Twitter en blogs over hardlopen. Zoals jullie misschien wel weten sport ik verder niet, maar dat mistte ik toch wel een beetje. Ik had geen zin in verplichtingen, en daardoor was hardlopen ongeveer de enige sport die over bleef. Let's do this, dacht ik. Ik maakte een account aan op www.runnersworld.nl en kreeg daarbij de gratis '5km runningcoach met Renate Wennemars'.

Ik begon dapper met training 1. Toen had ik nog geen bestandjes gedownload, en gebruikte ik de app op de iPod touch van mijn moeder. Hier stond geen leuke muziek op, dus rende ik muziekloos. Deze training was ontzettend makkelijk vol te houden (1 minuut rennen, 3 minuten lopen). En hierdoor kreeg ik wat motivatie om door te gaan. Helaas ben ik meteen de eerste keer gespot door een vriendin van mijn moeder, en dat terwijl ik een route neem waar ik zo min mogelijk mensen tegen kom.
De volgende training bestond uit steeds 2 minuten rennen, 2 minuten lopen. Ook dit vond ik eigenlijk nog prima vol te houden. Ik ren niet zo vaak als Renate Wennemars zegt (3x in de week) maar probeer elke woensdag en zaterdag/zondag een training te volgen. Ik had elke keer een enorme smile op mijn gezicht door de foute nummers zoals 'Vamos A La Playa' en nummers uit Grease. 
Daarna werd de rentijd steeds wat langer. Ik geniet er elke keer eigenlijk wel van, omdat ik het én leuk om te doen vind, én me goed voel, én het makkelijk vol hou. Prima dus. 
Afgelopen week bestond de training uit 3 keer 5 minuten rennen, en 1.5 minuut lopen. Heftig, en ik leek wel een tomaat, maar toch heb ik het volgehouden. Mijn doel is dus om 5 kilometer achter elkaar te kunnen rennen. Ik denk wel dat ik het ga halen, en wie weet ga ik daarna verder met de 10 kilometer. 






(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage