5/08/2012

Macarons bakken | Poging 2

In de vakantie bak ik altijd meer dan normaal. Ik hou van bakken, maar heb er niet altijd zin en/of tijd voor. Laatst was ik bij de Xenos, waar ik deze bakmix voor macarons zag liggen. Ik had al eerder samen met Floor geprobeerd macarons te bakken, maar helaas waren die compleet mislukt. Toch wilde ik ze nog een keer proberen, en daarom ging ik aan de slag.






















Om de Macarons met deze bakmix te maken, heb je erg weinig dingen nodig. Melk, boter en eieren. De bakmix kost (uit mijn hoofd) €3,99. Bij de Xenos waren twee soorten, namelijk Chocolade en Aardbei. Ik ging natuurlijk voor de Chocolade versie. Jum.



Nadat je een ei losgeklopt hebt, de mix erbij hebt gevoegd en dat door elkaar hebt geroerd, kunnen de Macarons in 24 kleine hoopjes de oven in. Uiteindelijk worden dit 12 Macarons. Nadat ze de oven in geweest zijn maak je de vulling. En dan...



En ik kan je vertellen, ze zijn heerlijk! Erg makkelijk om te maken ook. Ik ben ongeveer een kwartiertje bezig geweest met de voorbereidingen, en ze moeten een halfuurtje in de oven. 

Heb jij al eens macarons gemaakt? 

nRelate Posts and Homepage