5/11/2012

Moederdag inspiratie | DIY

Voor je het weet is het altijd weer zover: moederdag. Vroeger was het de dag waar ik al wéken van te voren druk mee was. Op school maakten we altijd iets leuks. Nu is deze dag natuurlijk een stuk minder spannend, maar ik zorg er wel altijd voor dat ik iets leuks heb om te geven. Op het moment dat ik dit artikel schrijf heb ik vrij weinig inspiratie wat betreft kadootjes, en daarom ging ik lekker internet afzoeken naar ideetjes.

Diyteacupcandles_large
Teacup candles:
Dit vind ik denk ik het allerleukste idee. Ik heb ze al op meerdere blogs, DIY sites en plaatjes gezien. En elke keer weer dacht ik: 'Dat wil ik ook doen!' Als ik het iets eerder had bedacht, had ik leuke oude kopjes kunnen kopen op de rommelmarkt tijdens Koninginnedag. Helaas bedacht ik het me te laat. Maar als ik deze wil gaan maken ga ik langs de Action om leuke kopjes te scoren. Weten hoe je deze leuke kaarsjes kunt maken? Klik hier voor een tutorial door Serena. 

Diy Burlap Fabric Planter
Burlap Fabric Planter:
Geef toe, elke moeder houdt van bloemen. Je doet haar waarschijnlijk al een plezier met een mooie bos bloemen, maar om het echt origineel en creatief te maken kun je de bloemen op een originele manier verpakken. Ik vond deze DIY hier. Ik vind het idee echt heel leuk, en gelukkig is het ook niet erg ingewikkeld.

cover e1335994156559 10 Mothers Day DIYs Using Photos
Ontbijtje:
Hoe cliché het ook is, een mama kan ontzettend genieten van een lekker ontbijtje. Dit hoeft niet persé ingewikkeld te zijn, als je er je best maar voor doet. Croissantjes, Jus d'orange, Beschuitje, noem maar op.

Vaas met print: Wauw, dit vind ik er echt leuk uit zien. Deze DIY vond ik hier. Dit is gemaakt met transferpapier. Lijkt me niet eens heel ingewikkeld, wel dan? Print een mooi natuurprintje uit, en strijk hem op de vaas.

Quote/herinneringen boekje:
Dit heb ik een keer samen met mijn zusje gedaan. Samen schreven we alle dingen op die we aan mama herinnerden, en ook de dingen waar we aan moeten denken als we aan mama denken schreven we op. En leuke quotes natuurlijk. Leuk om te doen, en leuk om te krijgen!

Corrie’s Kitchen Spa: Citrus Salt Body Scrub  
Body Scrub:
Maak een lekkere eigen bodyscrub voor je mum, verpakt in een leuk glazen potje. Voor de tutorial van de 'Citrus Salt body scrub' die je hiernaast kunt zien, klik hier.

En als laatste...
Laat je creativiteit de vrije loop gaan, en doe iets waar je goed in bent. Als je meer geld te besteden hebt, is het ook erg leuk om je moeder mee uit eten te nemen, mee te nemen naar een Spa of iets anders doen wat ze leuk vindt.

Ik hoop dat jullie uit dit artikel nog wat Last-Minute inspiratie hebben kunnen halen.




Wat ga jij je moeder geven aankomende zondag?





(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage