5/29/2012

To Do | Zomervakantie

Over ongeveer 4 weken begint voor ons de zomervakantie, en de zomervakantie betekent héél veel vrije tijd. Gister begon ik met Floor over de vakantie te praten, en zo maakten wij heel veel plannen voor de vakantie. Natuurlijk ga ik in de vakantie niet zenuwachtig met een lijstje staan te wapperen, want het is en blijft vakantie. Op het moment dat ik dit schrijf zit mijn hoofd vol leuke plannen, en aan het eind van dit artikel heb ik waarschijnlijk nog meer zin in de zomervakantie. Dit artikel heb ik opgedeeld in een aantal categoriën, maar dat spreekt voor zich.

Places to go:


- Siena
In de vakantie ga ik naar Italië, en dan zit ik in de buurt van Siena. Omdat ik zoveel goede dingen hoor over deze stad moet ik er heen.
- Ameland
Zondag was ik met mijn ouders en zusje naar dit leuke eiland. Toen ik Floor erover vertelde bleek dat zij nog nooit op een eiland geweest is. Shame on her, dacht ik. Ik ga haar dus ontvoeren naar Ameland, of Schiermonnikoog, of wat dan ook.
- Florence
Florence staat ook heel hoog op mijn 'To go-lijstje' in Italië. Florence is vol mooie bruggen, zoals je op het plaatje rechtsonder in de collage hierboven ook kunt zien. Shoptips zijn altijd welkom.
- Walibi World
Walibi is mijn favoriete pretpark in Nederland, en daarom wil ik hier heel graag heen. Samen met mij wilden nog een aantal bloggers gaan, dus is nu nog het vage, onuitgevoerde plan om naar Walibi te gaan. Of het doorgaat, geen idee.
- Picknicken
Deze hoort eigenlijk niet in het 'Places to go' lijstje plaats, maar ik vergiste me even in de collages. In de eerste startten Floor en ik een traditie die we tot nu toe één keer uitgevoerd hebben: picknicken. Na drie jaar willen we de draad weer oppakken en ergens lekker gaan zitten met zelfgemaakte food.

Books to read:
Ik hou ontzettend van lezen, en in de vakantie lees ik erg veel. Aan het zwembad, 's Avonds in bed, in de auto onderweg: ik ben te vinden met een boek. Op mijn lijstje staan onder andere:

-Glossy - Sally Koslow
- Sevenster - Alexandra Penrhyn Lowe
- The Fame Game - Lauren Conrad
- Firelight - Sophie Jordan
-Fallen - Lauren Kate
- Dear John - Nicholas Sparks
- De verbouwing - Saskia Noort
- A walk to remember - Nicholas Sparks
- Ps, I love you - Cecilia Ahern

Other things to do:
- DIY: I really need bracelets. Ik wil ze zelf maken met touw en kraaltjes, zoals je op bovenstaande foto ziet. Iets anders DIY-en, zoals American Flag Shorts of een leuk shirt is ook leuk.
- Cake Pops maken: Dit moet ik gewoon écht nog een keer doen.
- Logeren met Floor: Veel films kijken, maskertje, lang kletsen en invulverhalen uit de CosmoGirl maken zijn dingen die wij doen als we logeren. Helaas is het al te lang geleden, in de vakantie gaan we dit ritueel weer eens herhalen.
- Slapen op de trampoline: Waarschijnlijk lig ik de hele nacht wakker, maar in een heldere nacht wil ik heel graag een keer op de trampoline slapen.
- Meeten met blogvriendinnen: Tsja. Dat is gewoon leuk.
- Sweethippo'sdagje houden: Samen met Floor een dagje bloggen, om vooruit te plannen in de vakantie.

Zo, dit is een hele lijst. Stiekem wil ik nog veel meer, maar aan dit lijstje heb ik voorlopig wel even genoeg om me door de laatste schoolweken heen te slaan.

Vertel, wat zijn jouw plannen voor de vakantie? 

 





(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage