6/02/2012

Home Made - Bananensmoothie!


Tijdens het warme weer vond ik het heerlijk om een lekker fris en fruitig drankje te drinken. Vorige week had ik met Marjolein al een verse aardbeiensmoothie bij de Hema gekocht, maar stiekem is het nog veel leuker om zelf te maken!  Dit Pinksterweekend had ik daar prima de tijd voor, en ik ging aan de slag met bananen, yoghurt en wat suiker. Heel simpel!

Wat heb je nodig (voor ong. 5 glaasjes)?

  • ongeveer 3 bananen
  • yoghurt of yoghurtdrink, bijvoorbeeld Yomild naturel van Campina
  • suiker
  • een blender / staafmixer / etc (ik gebruik het ding wat je hierboven ziet met gebrek aan een blender ;)
  • mooie glaasjes

Wat moet je doen?

Het spreekt natuurlijk allemaal voor zich, maar ik zal het toch nog even beschrijven!


Eerst snij je de drie bananen in dunne plakjes of stukjes, wat jij prettig vind. Deze gooi je samen met de yoghurt, zoveel als je wilt (hoe meer je toevoegd, hoe romiger het wordt), in de blender. 



Wil je een iets dunnere substantie, dan kun je ook yoghurtdrink gebruiken in plaats van yoghurt! Mix dit totdat het een gladde smoothie wordt. Voeg naar smaak wat suiker toe.




 Serveer het in een mooi glaasje met een rietje. Zelf heb ik nog een plakje banaan eraan toegevoegd voor een leuk effect! En dan heb je zo in een paar minuten een super lekkere bananensmoothie.






Natuurlijk zijn er nog heel veel variaties mogelijk. In plaats van yoghurt kun je ook roomijs gebruiken, en natuurlijk kun je ook ander fruit toevoegen! Denk aan aardbeien, maar ook appel of peer. Of probeer eens wat fruit te mixen!

Hou jij ook zo van smoothies? En maak jij ze ook wel eens zelf?






(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage