6/28/2012

How To - tribal nailart!


Na een weekje niet geblogt te hebben zitten Marjolein en ik weer volg met ideeën. Gelukkig maar, want wat moesten jullie toch zonder ons beginnen? Ik heb besloten om vandaag keihard terug te komen met een nailart. Ja, een nailart! Ik heb al super lang niet zitten priegelen met mijn nagels en daarom vond ik het super leuk om weer een keer te doen.
Dit keer ging ik voor een tribal patroon, wat je nu ook veel op kleding ziet. Ik werd geïnspireerd door deze, die ik erg vrolijk vond! Om een idee te geven hoe ik deze nailart precies gemaakt heb, heb ik stap voor stap foto's gemaakt.

Stap 1 - lak je nagels in een basiskleur





Ik lakte mijn nagels wit met Snow Motion! van Catrice. Deze dekt in ongeveer twee laagjes.

Stap 2 - zet streepjes met kleuren naar keuze



Mijn voorbeeldnailart bevatte geel, rood en teal, maar omdat ik geen geel en teal had, verving ik deze door groen en donkerblauw, wat ook heel leuk staat! De rode lak is Red Nail van H&M, de groene een hele oude van Rimmel, en de donkerblauwe My Boyfriends Jeans van de LE Denim Wanted van Essence. Een beetje variatie ik de dikte van de streepjes is leuk, dus experimenteer!

Stap 3 - zet stipjes en (zigzag)streepjes met zwart




Kijk eens hoe leuk dat wordt! Ik krijg al helemaal een Aztec feeling. Ik zette mijn streepjes met een kleine satéprikker, omdat ik nog steeds geen goede striper heb, maar zo wil het gelukkig ook prima.

Stap 4 - laat alles goed drogen en breng een topcoat aan



Weet zeker dat alles goed droog is, anders kunnen de kleuren misschien in elkaar overlopen! Breng dan je favoriete topcoat aan, en je tribal nailart is klaar! Omdat al je nagels verschillend zijn geeft dat een speels effect. Het is een vrij drukke nailart, maar ik ben helemaal fan. Het lijkt me ook erg leuk om deze nailart met andere kleuren te proberen.




Wat vind jij van de tribal / Aztec print?






(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage